خشم یک کشور عربی از میانجیگری پاکستان میان ایران و آمریکا برای پایان جنگ

فرارو یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 14:18
یک روزنامه آمریکایی از اقدامات خصمانه امارات علیه پاکستان به دلیل ایفای نقش میانجیگری در منطقه خبر داد.

بنابر اعلام رسانه آمریکایی نیویورک‌تایمز، به نظر می‌رسد تلاش‌های پاکستان برای ایجاد صلح در منطقه خلیج فارس در سایه حمله آمریکا علیه ایران باعث افزایش تنش‌ها با کشور امارات شده است. 

در این گزارش تاکید شده است، اخباری مبنی بر اینکه هزاران پاکستانی در هفته‌های اخیر در امارات با اخراج، محدودیت‌های ویزا و سوء رفتار در محل کار مواجه شده‌اند، منتشر شده است. به عنوان مثال حیدر علی بنگاش، راننده تاکسی پاکستانی در امارات به این روزنامه گفت: آن‌ها هیچ دلیلی به ما ندادند. اما ما فهمیدیم تنها جرم ما شیعه بودن است. 

بر اساس این گزارش، امارات در سایه نارضایتی از رویکرد دیپلماتیک اسلام‌آباد در قبال بحران منطقه بی‌سروصدا اقدامات علیه کارگران پاکستانی به ویژه شیعیان را تشدید کرده است. 

در این گزارش آمده است که مقامات اماراتی از اینکه پاکستان حملات تلافی جویانه موشکی و پهپادی ایران به امارات را به شدت محکوم نکرده است، ناراضی هستند. 

همچنین گفته می‌شود ماه گذشته، امارات وام ۳.۵ میلیارد دلاری به پاکستان، تقریباً یک پنجم ذخایر ارزی این کشور را پس گرفته است. عربستان سعودی بعدها با واریز ۳ میلیارد دلار برای حمایت از امور مالی اسلام آباد وارد عمل شد. 

این در حالی است که وزارت امور خارجه پاکستان گزارش‌های مربوط به اخراج‌های دسته جمعی کارگران را رد کرده است. در عین حال مفتاح اسماعیل، وزیر دارایی سابق پاکستان، به این روزنامه گفت: برای پاکستان مهم است که روابط خوبی با امارات داشته باشد اما نمی‌دانم پاکستان چه مسیر دیگری می‌توانست در جنگ انتخاب کند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.