دریادار ایرانی: زیردریایی‌های ایران در آب‌های تنگه هرمز دست به ماشه هستند

فرارو یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 13:35
فرمانده نیروی دریایی ارتش از استقرار زیردریایی‌های سبک این نیرو در تنگه هرمز برای مقابله با ناوهای دشمن خبر داد.

دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، گفت: «زیردریایی‌های سبک ساخت کشورمان متناسب با تهدیدها و ظرفیت‌ها و نیازها در آب‌های تنگه هرمز دست به ماشه در حال گسترش و کف‌نشینی هستند.

به گزارش ایسنا، دریادار ایرانی افزود: کف‌نشینی در بستر دریا در اعماق آب‌های مسیر اقتدار در آبراهه تنگه هرمز برای زمان طولانی و رهگیری و انهدام انواع شناورهای متخاصم از توانمندی‌های زیردریایی‌های سبک نیروی دریایی ارتش است. این زیردریایی‌ها در ادبیات روزمره افسران و درجه‌داران به «دلفین‌های خلیج فارس» مشهورند. 

دریادار ایرانی عنوان کرد: دلفین‌های خلیج فارس برای نشان‌دادن اقتدار دفاع دریایی کشورمان در عملیاتی به نام و یاد شهدای ناوشکن دنا در تنگه هرمز روی آب آمدند و پس از اجرای چند مانور آرایشی، به اعماق دریا رفته تا مأموریت‌های محوله را ادامه دهند.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.