دولت ترامپ دایره سلب تابعیت شهروندان آمریکایی را گسترش می دهد

فرارو شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 11:26
شهروندان آمریکایی که وزارت دادگستری به دنبال سلب تابعیت آنها است، شامل مهاجرانی از بولیوی، چین، کلمبیا، گامبیا، هند، عراق، کنیا، مراکش، نیجریه، سومالی و ازبکستان می‌شوند.

تارنمای شبکه خبری سی بی اس نوشت که دولت دونالد ترامپ کارزار سلب تابعیت شهروندان آمریکایی متولد خارج از این کشور را گسترش داده و مجرمان ذیل عناوین کلاهبرداری، تروریسم و بزهکاری نیز شامل این تدابیر می شوند.

به گزارش ایرنا، وزارت دادگستری آمریکا از حدود ۱۲ پرونده سلب تابعیت در دادگاه‌های فدرال سراسر این کشور خبر داد که به گفته مقام های آگاه این افراد متولد خارج از این کشور بوده و مرتکب جرایم جدی یا کلاهبرداری مهاجرتی شده‌ یا با تروریسم ارتباط داشته‌اند.

این اعلامیه نشان دهنده افزایش چشمگیر بهره برداری دولت فدرال از سلب تابعیت است که یک رویه قانونی طولانی و پیچیده است که به ندرت توسط دولت‌های پیشین مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان مثال، بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۷، دولت آمریکا اندکی بیش از ۳۰۰ پرونده سلب تابعیت (به طور متوسط ۱۱ پرونده در سال) را ثبت کرده بود.

شهروندان آمریکایی که وزارت دادگستری به دنبال سلب تابعیت آنها است، شامل مهاجرانی از بولیوی، چین، کلمبیا، گامبیا، هند، عراق، کنیا، مراکش، نیجریه، سومالی و ازبکستان می‌شوند.

به نوشته سی بی اس، افرادی که تابعیت شان لغو می‌شود، تمام مزایای قانونی ناشی از شهروندی آمریکا را از دست داده و به وضعیت قانونی قبلی خود (معمولاً اقامت دائم) بازمی‌گردند که ارتکاب برخی رفتارهای مجرمانه و سایر دلایل می تواند منجر به اخراج آنها از آمریکا شود.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.