نخستین زادآوری سارگپه پابلند در بهاباد ثبت شد

خبرگزاری مهر شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 10:38
یزد - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهاباد، از ثبت زادآوری سارگپه پابلند در پناهگاه حیات‌وحش کم‌کی برای نخستین بار در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد شکوهی، از ثبت زادآوری سارگپه پابلند در پناهگاه حیات‌وحش کم‌کی برای نخستین بار در سال جاری خبر داد.

وی اظهار داشت: در بازدیدهای اخیر کارشناسان محیط زیست از محدوده پناهگاه کم‌کی، زادآوری موفق گونه ارزشمند سارگپه پابلند مشاهده و مستندسازی شد که این رخداد نشان‌دهنده پایداری زیستگاه و امنیت اکولوژیکی منطقه است.

نخستین زادآوری سارگپه پابلند در بهاباد ثبت شد

شکوهی با اشاره به اهمیت این گونه شکاری در حفظ تعادل اکوسیستم افزود: ثبت زادآوری این پرنده برای نخستین‌بار در سال جاری در بهاباد، بیانگر شرایط مطلوب زیست‌محیطی و تلاش‌های مستمر نیروهای حفاظتی برای مدیریت صحیح و مراقبت از زیستگاه‌های حساس است.

پناهگاه حیات‌وحش کم‌کی بهاباد، یکی از زیستگاه‌های بکر و ارزشمند استان یزد است که گونه‌های متنوعی از پرندگان، پستانداران و خزندگان در آن زیست می‌کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.