آمریکا اورانیوم غنی‌شده ونزوئلا را خارج کرد

فرارو شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 08:36
روزنامه انگلیسی گاردین، در این مورد با کنایه به رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: دونالد ترامپ سرانجام موفق شد ذخایر اورانیوم غنی‌شده یک کشور را خارج کند؛ اما این کشور ایران نیست، بلکه ونزوئلا است.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد که ۱۳.۵ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده از یک راکتور تحقیقاتی در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، خارج و به ایالات متحده منتقل شده است.

«اداره ملی امنیت هسته‌ای» زیرمجموعه این وزارتخانه، با همکاری متخصصان ونزوئلا، انگلیس و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، عملیات خروج اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد از راکتور RV-1 را تکمیل کرد.

روزنامه انگلیسی گاردین، در این مورد با کنایه به رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: دونالد ترامپ سرانجام موفق شد ذخایر اورانیوم غنی‌شده یک کشور را خارج کند؛ اما این کشور ایران نیست، بلکه ونزوئلا است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.