روبیو و لاوروف درباره ایران گفت‌وگو کردند+ جزئیات

همشهری آنلاین چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:54
وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا تلفنی درباره ایران، روابط دوجانبه و جنگ اوکراین رایزنی کردند.

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از فارس، بر اساس اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، مارکو روبیو امروز با همتای روس سرگئی لاوروف درباره ایران، روابط دوجانبه و همچنین جنگ در اوکراین گفت‌وگو کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد که تماس به درخواست وزیر امور خارجه روسیه انجام شد. تماسی که کمتر از یک هفته پس از گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، برقرار شد.

به گزارش سی‌ان‌ان، وزارت امور خارجه روسیه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در مورد وضعیت فعلی امور بین‌المللی و روابط روسیه و آمریکا تبادل نظر و درباره برنامه تماس‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند. وزارت خارجه روسیه این گفت‌وگو را سازنده توصیف کرد.

پس از تماس طولانی هفته گذشته ترامپ و پوتین، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که همتای روس پیشنهاد کمک در ارتباط با جنگ با ایران به‌ویژه در رابطه با اورانیوم غنی‌شده را ارائه کرد.

روسیه بارها اعلام کرده که آماده ارائه هرگونه کمک برای کاهش تنش‌ها پیرامون ایران است و پیشنهاد مسکو برای پذیرش اورانیوم غنی‌شده ایران به قوت خود باقی است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.