برنی سندرز خواستار پایان جنگ بی‌انتهای ترامپ علیه ایران شد

مشرق نیوز چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:53
سناتور برنی سندرز، ترامپ و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به طولانی کردن یک جنگ گسترده در خاورمیانه متهم کرد و خواستار خاتمه جنگ «بی‌پایان» علیه ایران شد.

به گزارش مشرق، این سناتور ایالت ورمونت سه‌شنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ۳۳۷۵ کشته و ۲۶۵۰۰ زخمی در ایران، ۲۷۰۲ کشته و ۸۳۱۱ زخمی در لبنان، ۲۸ کشته و بیش از ۲۸۹ زخمی در کشورهای خلیج فارس، ۲۶ کشته و ۷۷۹۱ زخمی در اسرائیل، ۱۳ نظامی آمریکایی کشته و ۳۸۱ نفر دیگر زخمی.

سندرز تاکید کرد: جنگ‌های بی‌پایان ترامپ و نتانیاهو بس است.

تجاوز نظامی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران که در پی آن حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند از بامداد روز نهم اسفند ۱۴۰۴ (۲۸ فوریه ۲۰۲۶) آغاز شد؛ این اقدام در حالی صورت گرفت که مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا با میانجی‌گری برخی کشورهای منطقه در جریان بود.

جمهوری اسلامی ایران در پی آغاز تجاوز نظامی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی، پاسخی قاطع، هدفمند و متناسب به این اقدام ارائه داد. در چارچوب این پاسخ مشروع، مواضع نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی و همچنین پایگاه‌ها و مراکز استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه با حملات موشکی، پهپادی و هوایی دقیق هدف قرار گرفت.

همچنین رژیم اسرائیل از دوم ماه مارس (۱۱ اسفند۱۴۰۴) جنگ تجاوزگرانه خود علیه لبنان را به راه انداخت که با پاسخ شدید مقاومت لبنان روبرو شد. پس از آن در۲۸ فروردین آتش‌بس ۱۰ روزه‌ای بین لبنان و رژیم صهیونیستی اجرا شد. وضعیت میدانی در جنوب لبنان همچنان متشنج و نگرانی‌ها درباره گسترش درگیری‌ها و نقض آتش‌بس شکننده افزایش یافته است. سپس ترامپ این آتش‌بس را سه هفته تمدید کرد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.