
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این سریال روایتگر مأموری است که پروندهای مرتبط با فساد و نفوذ را پیگیری میکند.
جواد میرزا آقازاده، کارگردان این مجموعه، با حضور در استودیو شبکه خبر درباره روند تولید «گذرگاه» توضیح داد: نویسندگان از سال ۱۴۰۲ مشغول نگارش فیلمنامه بودند و در سال ۱۴۰۳ نیز بر اساس نظر تلویزیون بازنویسی مجدد انجام شد.
پس از آن، در اسفند ۱۴۰۳ وارد مرحله پیشتولید شدیم و خرداد ۱۴۰۴ فیلمبرداری آغاز شد.
او با اشاره به تغییرات فیلمنامه افزود: در بازنویسی تلاش کردیم قصه را فشردهتر کنیم تا ساختار روایی و شخصیتپردازیها بهبود پیدا کند. در ادامه تولید نیز متناسب با شرایط کار، بازنویسیهایی انجام شد.
میرزا آقازاده درباره درونمایه اصلی سریال گفت: بنیاد داستان بر مفهوم انتخاب و تصمیمهایی است که شخصیتها میگیرند.
جذابیت داستان زمانی شکل میگیرد که انگیزه شخصیت با محتوای او همراستا باشد؛ این موضوع هم پیشبرنده قصه است و هم مانع از تبدیل کار به یک اثر کلیشهای و شعاری میشود.
وی همچنین به دیگر مفاهیم مطرحشده در سریال اشاره کرد و گفت: سعی کردهایم مفاهیمی مانند مسئولیتپذیری، عدالتطلبی و حقیقتجویی در وجود شخصیتها نهادینه شود و پیشبرد داستان نیز بر همین پایه صورت بگیرد.
کارگردان «گذرگاه» درباره انتخاب نقش اصلی سریال توضیح داد: آقای مجید آقا کریمی به دلیل تواناییهای فردی و حرفهای و تناسب شخصیتشان با نقش، برای ایفای نقش اول سریال انتخاب شدند.
میرزا آقازاده درباره احتمال تولید فصل دوم گفت: هدفگذاری ما برای همین فصل بوده است، اما ظرفیتهای داستانی و پایانبندی مجموعه، امکان طراحی فصل دوم را نیز فراهم میکند.
او در پایان با اشاره به محدودیتهای تولید افزود: با وجود محدودیتها، تمام تلاش ما این بود که محصولی با کیفیت، هم در حوزه داستانگویی و هم تولید، ارائه شود.
علاقه مندان با کپی لینک زیر در یکی از پیام رسانها می توانند این برنامه را تماشا کنند.
https://telewebion.ir/episode/0x16c0ee92