بانک مرکزی:‌ پلتفرم‌های آنلاین طلا می‌توانند در حراج شمش طلا شرکت کنند

دیجیاتو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:00
حراج شمش طلا فردا برگزار می‌شود. The post بانک مرکزی:‌ پلتفرم‌های آنلاین طلا می‌توانند در حراج شمش طلا شرکت کنند appeared first on دیجیاتو.

بانک مرکزی اعلام کرد برای نخستین بار،‌ امکان مشارکت پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین طلا در حراج شمش طلا فراهم شده است.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از ایرنا، شرایط حضور پلتفرم‌های طلا مانند سایر فعالان در این عرصه است به گونه ای که فعالان این سکوها باید دارای شناسه یکتای پروانه کسب باشند که این شناسه از طریق درگاه ملی مجوزها قابل استعلام است. همچنین سقف ۲۵ قطعه برای هر خریدار در نظر گرفته شده است.

حراج شمش طلا عمدتاً محدود به معامله‌گران و فعالان سنتی بازار بود، اما با ورود پلتفرم‌های دیجیتال، انتظار می‌رود که عرضه شمش طلا به شکلی گسترده‌تر و رقابتی‌تر صورت پذیرد.

این سیاست جدید بانک مرکزی، علاوه بر اثرگذاری مستقیم بر قیمت بازار طلا، می‌تواند به توسعه ابزارهای نوین در بازار طلا و تسهیل دسترسی سرمایه‌گذاران خرد به این فلز گران‌بها از طریق پلتفرم‌ها کمک شایانی کند.

یادآور می‌شود حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فردا 13 اردیبهشت ماه برگزار می شود. هر متقاضی می تواند در هر جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد حداکثر 25 قطعه شمش طلا با عیار 995 در هزار خریداری کند.

کارمزد معاملات برای خریداران معادل 2 میلیون تومان به ازای هر شمش طلا خواهد بود. وجه الضمان جلسه حراج برابر با 5 میلیارد تومان به ازای هر شمش طلا خواهد بود که متقاضیان می‌توانند از روز پنج شنبه 10 اردیبهشت تا ساعت 24 روز شنبه 12 اردیبهشت واریز کنند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.