بقایی: هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نداریم؛ اگر بخواهیم مذاکره کنیم شفاف می‌گوییم‌ | پیشینیه‌ مذاکرات ما و آمریکا خونین است

همشهری آنلاین یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:42
سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه هیچ مذاکره‌ای با آمریکا وجود ندارد و فقط با طرف پاکستانی به‌عنوان واسطه مذاکره‌ می‌کنیم، متذکر شد: اگر تصمیم به انجام مذاکرات گرفته شود، همه‌چیز را با شفافیت اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، «اسماعیل بقایی» گفت: هدف از سفر اخیر عراقچی به پاکستان، انتقال دیدگاه‌های ما به طرف پاکستانی بود

وی افزود: این سفر در ادامه سفرهای قبلی انجام شد اما این‌بار برای انتقال دیدارها به طرف پاکستانی بود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه سخنانش اظهار داشت: هیچ مذاکره‌ای با آمریکا وجود ندارد و تنها مذاکره‌ای که انجام می‌دهیم با طرف پاکستانی به‌عنوان واسطه است.

بقایی خاطرنشان‌ کرد: اگر تصمیم به انجام مذاکرات گرفته شود، همه‌چیز را با شفافیت اعلام خواهیم کرد.

او در ادامه متذکر شد که آمریکا در موضوع رفع تحریم‌ها جدی نیست؛ چرا که در تنگه هرمز مرتکب دزدی دریایی شده‌ و تحریم‌ها را نیز تشدید کرده‌ است.

بقایی همچنین یادآور شد که مذاکره ایران با آمریکا متعارف و معمول نیست و یک پیشینه بسیار خونین دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخش دیگری از سخنانش به کشورهای منطقه اطمینان داد که باید بدانند ایران دشمنشان‌ نیست.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.