چرا رویکرد فشار حداکثری ترامپ در مورد ایران موفق نبوده؟

فرارو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:40
فاکس نیوز نوشت: ایران توانسته با روش‌هایی مانند دور زدن تحریم‌ها، صادرات غیررسمی نفت و حفظ ساختارهای قدرت داخلی، فشارها را مدیریت کند.

فاکس نیوز در گزارشی نوشت:  ترامپ با فشار حداکثری ایران را تحت فشار قرار داد، اما چرا این رویکرد موفق نبوده است؟

این رسانه در پاسخ به این سوال می‌نویسد: تحلیلگران می‌گویند ایران نشان داده است که توان بیشتری برای تحمل فشار دارد و آمریکا میزان تاب‌آوری ایران را دست‌کم گرفته است.

این کشور توانسته با روش‌هایی مانند دور زدن تحریم‌ها، صادرات غیررسمی نفت و حفظ ساختارهای قدرت داخلی، فشارها را مدیریت کند. 

در عین حال، ایران نیز شروط خود را حفظ کرده و در برابر خواسته‌های حداکثری واشینگتن مقاومت نشان داده است؛ به‌طوری که بن‌بست فعلی ادامه یافته و هیچ‌یک از طرفین تمایلی به عقب‌نشینی نشان نمی‌دهند.

فاکس نیوز

در روزهای اخیر رسانه‌های مختلفی درباره تاب‌آوری ایران در این صحبت کرده بودند.

نشریه فارین پالیسی نیز  نوشته بود که ایران به دلیل آنچه در سال 2019 و تحت شدیدترین تحریم‌ها تجربه کرده بود توانسته در شرایط فعلی وضعیت نفت و تنگه هرمز را کنترل کند.

 

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.