مرگ ۲ جوان بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن در همدان

مشرق نیوز پنج شنبه 10 اردیبهشت 1405 - 06:15
مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: ۲ جوان فامنینی بر اثر نقص فنی دودکش و ورود گارز مونوکسیدکربن به داخل اتاق خانه جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، محمد مالمیر افزود: این ۲ دوست حدود ۲۰ سال سن داشتند که نقص در دودکش بخاری مرگ آنها را رقم زد.

وی با یادآوری اینکه پارسال ۱۷ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که شامل ۱۴ مرد و سه زن می شود، اظهار کرد: بیشترین آمار مسمومیت مربوط به آبان ماه با پنج فوتی و دی ماه ۱۴۰۴ با چهار فوتی است.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان با بیان اینکه آمار فوت ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۳ کاهشی بوده است، خاطرنشان کرد: قاتل خاموش جان ۳۰ نفر شامل ۲۲ مرد و هشت زن را در سال ۱۴۰۳ گرفت.

مالمیر هشدار داد: مونوکسیدکربن گازی سمی، بدون رنگ، بو و طعم بوده و بنابراین تشخیص آن برای افراد دشوار است و در بسیاری از موارد می‌تواند بدون علائم هشداردهنده، منجر به مسمومیت شدید و مرگ شود.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی افزود: اطمینان از سلامت بخاری‌ها، دودکش‌ها و تجهیزات حرارتی، همچنین پرهیز از استفاده نادرست از سوخت‌های فسیلی، نقش مهمی در پیشگیری از حوادث ناشی از گازگرفتگی دارد.

وی تاکید کرد: در صورت بروز مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن فرد باید سریع به محیطی با هوای آزاد منتقل شود و در صورت بیهوشی، اقدامات حمایتی از جمله تنفس مصنوعی انجام گیرد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.