برنامه کثیف امارات برای پانصد میلیارد دلار ثروت ایران

نامه نیوز چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 18:17
امارات در پی بلعیدن پانصد میلیارد دلار ایرانیان است.وزارت امورخارجه پیگیری کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دولت امارات که در جریان «جنگ تحمیلی سوم» با در اختیار گذاشتن کامل اراضی و همچنین مرز هوایی کشور خود، در کنار حمایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نقش داشته است، اکنون نیز به اقدامات خصمانه خود ادامه داده و به مصادره اموال اتباع ایرانی ساکن امارات روی آورده است. این در حالی است که گزارش‌ها حاکی از آن است که تعدادی از شهروندان ایرانی بدون هیچ دلیل مشخصی بازداشت و به اردوگاه‌های غیرانسانی در دل کویر منتقل می‌شوند، جایی که آنها در شرایط سخت و غیربهداشتی، تحت فشار و شکنجه نگهداری می‌شوند.

به دنبال این وضعیت نگران‌کننده، تاکنون اقدامی مؤثر از سوی دولت یا وزارت امور خارجه برای پیگیری و رسیدگی رسمی به این پرونده انجام نشده و هیچ اطلاع‌رسانی مشخصی در این زمینه ارائه نشده است. نگرانی اتباع جمهوری اسلامی ایران نسبت به وضعیت اموال و حقوق خود در خارج از کشور افزایش یافته، در حالی که یکی از وظایف اصلی وزارت امور خارجه، حمایت و پیگیری حقوق آنان است.

به علاوه، مواردی از دیپورت‌های غیرقانونی و بازداشت‌های خودسرانه نیز در گزارش‌ها مطرح شده است. این اقدامات نه تنها بر منافع ایرانیان مقیم امارات تأثیر منفی می‌گذارد، بلکه به افزایش تنش‌ها میان دو کشور دامن می‌زند.

لازم به ذکر است که بازگرداندن اموال مصادره‌شده، علاوه بر احقاق حقوق قانونی اتباع ایرانی، می‌تواند در شرایط کنونی به تقویت منافع ملی نیز کمک شایانی نماید.

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.