به گزارش شمال نیوز، علی ابوالحسنی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، با تشریح اقدامات حمایتی دولت از بخش کشاورزی در این شهرستان اظهار کرد: در راستای اجرای برنامههای توسعه اقتصادی و تقویت بنیه مالی فعالان تولیدی، مجموعاً ۸۱ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال تسهیلات به بهرهبرداران این شهرستان در حوزههای مختلف پرداخت شد.
وی با تفکیک حوزههای دریافتکننده این اعتبارات، افزود: در حوزه تقویت کسبوکارهای کوچک و خانوادگی، ۶ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به سه طرح اختصاص یافته است. همچنین در بخش طرحهای اشتغالزا، ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات از محل منابع تبصره ۱۸ به سه طرح واجد شرایط پرداخت شد.
این مقام مسئول بیشترین سهم تسهیلات را مربوط به حوزه دامداری دانست و تصریح کرد: برای حمایت از دامداران و پرواربندی دامهای سبک و سنگین، ۶۰ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش جهت خرید نهادههای دامی به ۱۵ طرح پرداخت شده است تا دغدغه تولیدکنندگان در تأمین خوراک دام کاهش یابد.

تخصیص سوخت حمایتی برای مقابله با بحران انرژی
این مقام مسئول در بخش دیگری از این گفت وگو، به مدیریت بحران انرژی و حمایت از تداوم فعالیتهای کشاورزی اشاره کرد و گفت: بهمنظور پشتیبانی از بهرهبرداران در فصل کاری و پیشبینی شرایط اضطراری ناشی از قطع احتمالی گاز یا برق، ۱۷۴ هزار و ۳۵۴ لیتر سوخت حمایتی در شهرستان تخصیص یافت.
به گزارش ایرنا، شهرستان رامسر در غربیترین نقطه مازندران، در کنار جایگاه ویژه در صنعت گردشگری، یکی از کانونهای تولید محصولات کشاورزی و دامی هم به حساب میآید. وجود باغهای وسیع مرکبات، چای و کیوی، در کنار مزارع برنج و دادمداری بخشی از هویت اقتصادی این شهر به حساب میآیند. با این حال، تغییر کاربری زمینهای کشاورزی به واسطه تب ویلاسازی و ساختوساز همواره تهدیدی برای اراضی کشاورزی به شمار میآید.
از همین رو، کارشناسان معتقدند حمایت مالی از بهرهبرداران و تأمین نهادههایی چون سوخت، حیاتیترین راهکار برای حفظ بافت سبز منطقه و جلوگیری از تغییر کاربری باغات به ویلاهای مسکونی است. در واقع، بقای تولید محصولات ارزشمندی چون چای و پرتقال و کیوی در این شهرستان، ضامن پایداریِ همان طبیعتی است که سالانه میلیونها گردشگر را به این نقطه از شمال کشور میکشاند.