وب سایت خبری فرارو با انتشار مطلبی درباره مهاجرت خاموش از پایتخت اینطور نوشت: در جوانانی که با اتکا به شغلهای وابسته به اینترنت در تهران زندگی مستقلی ساخته بودند، حالا یا ناچار به ترک این شهر شدهاند یا در آستانه چنین تصمیمی قرار دارند. تعدیل نیرو، کاهش درآمد و بیثباتی بازار کار در کنار اختلال در زیرساختهایی مثل اینترنت، شرایطی را رقم زده که «ماندن» در تهران را برای بسیاری دشوار یا حتی غیرممکن کرده است.

به گزارش فرارو، داستان سروناز یکی از همین روایتهاست. او از نقطهای شروع میکند که برای بسیاری، آغاز این مسیر بوده: «بعد از جنگ ۱۲ روزه، محل کار ما که درآمدش به طور مستقیم وابسته به اینترنت بود، فرآیند تعدیل نیرو را آغاز کرد.» او بهتازگی پدرش را از دست داده بود و امکان دریافت حقوق از حق بیمه پدر را داشت: « نزدیک به یک سال از آن زمان میگذرد و گیری با بیمه ادامه دارد.»
شمیم، همین ماجرا را از زاویهای دیگر تکرار میکند: «اجاره خانه در تهران نیازمند دو حقوق است.» در آستانه جنگ، شمیم راهحلی برای ماندن در پایتخت پیدا کرده اما جنگ همهچیز را تغییر داد.