مستند «ملک جاوید» و «تهران ۲۰» از قاب تلویزیون

صدا و سیما دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 17:02
شبکه مستند امشب مستند «ملک جاوید» با روایتی از زندگی و وقف‌های ماندگار حاج حسین آقا ملک را پخش می‌کند و همزمان برنامه «تهران ۲۰» در شبکه تهران به بررسی محور‌ها و پل‌های آسیب‌دیده در جنگ تحمیلی سوم می‌پردازد.

مستند «ملک جاوید» و «تهران ۲۰» از قاب تلویزیون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مستند تلویزیونی «ملک جاوید» با محوریت معرفی حاج حسین آقا ملک و موقوفات ارزشمند او برای حرم مطهر امام رضا (ع)، امروز ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

این مستند با نگاهی مستندنگارانه به زندگی و خدمات فرهنگی، اقتصادی و وقفی حاج حسین آقا ملک می‌پردازد؛ شخصیتی نام‌آشنا در حوزه وقف و فرهنگ ایران که با نیک‌اندیشی خود مجموعه‌ای از آثار ماندگار را برای حرم مطهر امام رضا (ع) و مردم ایران به یادگار گذاشته است.

«ملک جاوید» ضمن بازخوانی زندگی و اندیشه‌های این واقف برجسته، به معرفی کتابخانه و موزه ملی ملک ـ نخستین موزه خصوصی ایران ـ و دیگر موقوفات او در تهران و خراسان نیز می‌پردازد.

بازپخش این مستند فردا ساعت ۱۲:۳۰ خواهد بود.

مستند «ملک جاوید» و «تهران ۲۰» از قاب تلویزیون

همچنین همزمان با روز ایمنی حمل‌ونقل، برنامه «تهران ۲۰» امشب به بررسی محور‌ها و پل‌های آسیب‌دیده در جنگ تحمیلی سوم اختصاص دارد.

در این برنامه رضا اکبری، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، درباره وضعیت محور‌های آسیب‌دیده، حوادث جاده‌ای، نقاط حادثه‌خیز کشور و همچنین تصادفات نوروزی توضیحاتی ارائه می‌کند.

برنامه «تهران ۲۰» به تهیه‌کنندگی مجتبی احمدی و با اجرای علی مروی و محمدرضا سلمانی، روز‌های شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ از شبکه تهران سیما پخش می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.