خضریان: برخی توسعه را در مستعمره شدن ایران می‌بینند

تابناک دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 15:01
نظریه‌پردازان «توسعه گاو شیرده» می‌خواهند پایه‌های اجتماعی مقاومت را سست کنند.

خضریان: برخی توسعه را در مستعمره شدن ایران می‌بینند

به گزارش تابناک؛ علی خضریان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در دوران آتش‌بس علی‌رغم حضور مردم در خیابان و میادین و طرح مطالباتشان، با پدیده نظریه پردازان «توسعه گاو شیرده» مواجه شدیم و عده‌ای که رؤیای دبی شدن را داشتند، به دنبال الگوسازی و سست کردن پایه‌های اجتماعی مقاومت هستند.

این جریان اخیراً بیان می‌کند که غنی‌سازی ما را در توسعه و اقتصاد فقیر کرده است؛ و معتقدند توسعه کشور از دل مستعمره شدن ایران می‌گذرد. اینها تاریخ نخوانده‌های نخبه‌ای هستند که مستعمره شدن ایران را توسعه جا می‌زنند.

این جریان می‌خواهد معادله‌ای را در کشور حاکم کند که براساس آن همیشه باید عقب نشینی کرد؛ و پاسخ نمی‌دهند اگر چالش ایران و غرب، مسأله هسته‌ای است، چرا پیش از هسته‌ای شدن تحریم بودیم؟ و چرا پس از برجام تحریم ماندیم؟!

براساس تجربه برجام، طرف غربی برجام‌های بعدی را در حوزه موشکی و منطقه‌ای و ... طرح می‌کرد؛ و پاسخ نمی‌دهند که اگر سیل ویرانگر برجام‌ها جلو می‌رفت، امروز با چه چیزی می‌خواستیم در مقابل دشمن از خودمان دفاع کنیم.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.