انتقال خون: استمرار در اهدای خون از خود اهدا مهم‌تر است

صدا و سیما دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 11:12
مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، در سخنانی تأکید کرد: اهدای خون یک عمل انسان‌دوستانه و مهم است، اما استمرار آن اهمیت بیشتری دارد.

انتقال خون: استمرار در اهدای خون از خود اهدا مهم‌تر است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  سید محمد شاهزاده صفوی مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، با اشاره به عمر محدود فرآورده‌های خونی گفت: خون و فرآورده‌های خونی تاریخ انقضا دارند بنابراین نیاز به خون همیشگی است.
️ وی افزود: به عنوان مثال، پلاکت‌های اهدایی تنها تا ۵ روز قابلیت نگهداری دارند و این موضوع اهمیت تداوم اهدای خون را پررنگ‌تر می‌کند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، با اشاره به اینکه بسیاری از بیماران، به ویژه مبتلایان به تالاسمی، دائماً به خون نیاز دارند، خاطرنشان کرد: اهداکنندگان باید بدانند که یک بار اهدای خون کافی نیست و بهتر است که این عمل در دوره‌های زمانی مشخص تکرار شود.

صفوی به سقف مجاز اهدای خون در شرایط نرمال اشاره کرد و گفت: آقایان در سال می‌توانند چهار مرتبه و بانوان سه مرتبه خون اهدا کنند. 
️ وی در پایان یادآور شد با هر اهدای خون، جان سه هموطن نجات می‌یابد و لازم است همه ما در این امر خیر شرکت کنیم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.