رشد ۵۶ درصدی ورودی آب به سدهای کشور در سال آبی جاری

خبرگزاری مهر دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 10:48
از ابتدای سال آبی تاکنون بیش از ۲۹ میلیارد مترمکعب آب وارد سدهای کشور شده و حجم ذخایر نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وزارت نیرو از ابتدای مهرماه ۱۴۰۴ تا چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۵ در مجموع ۲۹ میلیارد و ۷۱۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای کشور شده است.

این میزان ورودی در مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۹ میلیارد مترمکعب بوده که نشان‌دهنده رشد ۵۶ درصدی ورودی آب به سدها در سال جاری است.

در همین بازه زمانی برای تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و نیازهای زیست‌محیطی ۱۶ میلیارد و ۸۹۰ میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده است.

حجم خروجی آب از سدها در مدت مشابه سال قبل ۱۶ میلیارد و ۵۱۰ میلیون مترمکعب بوده که بیانگر افزایش حدود ۲ درصدی رهاسازی آب در سال جاری است.

در حال حاضر ۳۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای کشور ذخیره شده است.

بر این اساس ۶۱ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۳۹ درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سدها در چهارم اردیبهشت سال گذشته ۲۷ میلیارد و ۱۰ میلیون مترمکعب بوده است.

مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر نشان می‌دهد میزان آب ذخیره‌شده در سدهای کشور نسبت به روز مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش یافته است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.