جبران کمبودهای شیر خشک اطفال در کمتر از دو ماه

صدا و سیما شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 14:18
رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک اطفال گفت: آسیب های ناشی از جنگ اخیر به زیرساخت های تولید شیرخشک نوزاد، جدی نبوده و در شرایط فعلی تولیدکنندگان به رغم محدودیت‌های ارزی، بیشترین تولید را انجام می‌ دهند.
جبران کمبودهای شیر خشک اطفال در کمتر از دو ماه
 
به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ هانی تحویل زاده رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد افزود: با تأمین ارز و فعالیت دو شیفتی، در کمتر از دو ماه کمبودهای ناشی از جنگ؛ جبران خواهد شد. ضمن اینکه در قسمت بسته بندی صنعت شیرخشک نوزاد نیز دچار آسیب نشده و کماکان تولید در حال انجام است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص کشور، عملکرد تولیدکنندگان و مدیران مربوطه، بیشتر شیرخشک تولید می‌شود زیرا  تولید داخل کمترین ارزبری را در این صنعت دارد و قبلا زیرساخت‌های آن ایجاد شده است.
 
تحویل زاده با بیان اینکه در تأمين ارز توسط سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی محدودیت‌هایی وجود دارد، افزود: محدودیت تامین ارز موجب شده تا تولیدکنندگان با ظرفیت کامل کار نکنند، حال اگر شرایط تامین ارز به گونه‌ای باشد که تولیدکنندگان بصورت ۲ شیفت فعالیت کنند، در کمتر از ۲ ماه تمامی کمبود‌ها در بازار جبران می‌شود.
 
به گفته وی، برخی ویژندهای (برند‌های) شیرخشک در بازار موجود نیست که جای نگرانی وجود ندارد زیرا خانوار‌ها می‌توانند برند‌های جایگزین را استفاده کنند و در صورت تأمين ارز در کمتر از ۲ ماه آینده آن برند‌ها هم به بازار عرضه می‌شوند.
 
رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با بیان اینکه تولیدکنندگان حداکثر منابع برای تولید را به کار گرفتند، گفت: بنابر آمار نیاز ماهانه کشور ۶.۵ میلیون قوطی است و شیرخشک کماکان با قیمت قبل عرضه می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.