سفیر ایران در اسلام‌آباد با شهباز شریف دیدار کرد

افکار نیوز چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 20:09
سفیر ایران در اسلام‌آباد امروز با نخست‌وزیر پاکستان که واسطه مذاکرات ایران و آمریکاست، دیدار کرد.

رضا امیری مقدم، سفیر جمهوری اسلامی ایران، امروز با شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، در اسلام‌آباد دیدار کرد.

این دیدار ساعاتی پس از تمدید یک طرفه آتش‌بس با ایران انجام شد که رئیس‌جمهور آمریکا در ساعات بامدادی امروز اعلام کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری پاکستان، امیری مقدم در این دیدار، خواستار گفت‌وگو درباره اوضاع جاری منطقه و تلاش‌های صلح شد.

ترامپ دیشب و بعد از آن که مشخص شد مذاکرات تهران و واشنگتن به میزبانی اسلام‌آباد که انتظار می‌رفت امروز برگزار شود، برگزار نخواهد شد، در پستی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که «به درخواست فیلد مارشال عاصم منیر و شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان» و تا زمانی که تهران «بتواند یک پیشنهاد متحد و منسجم ارائه دهد»، آتش‌بس را برای مدت نامشخصی تمدید کرده است.

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، امروز در پاسخ به سوالی درباره دور دیگر مذاکرات با آمریکا، گفت «دیپلماسی ابزاری برای تضمین منافع و امنیت ملی است و تهران زمانی که زمینه‌های لازم و منطقی برای استفاده از این ابزار جهت تحقق منافع ملی و تحکیم دستاوردهای ملت ایران فراهم باشد، اقدام خواهد کرد».

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.