کشتی‌های آمریکایی اهداف مشروع خواهند بود

رکنا چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 10:33
رکناسیاسی: یک مقام امنیتی ایران در گفت‌وگو با الجزیره توقیف کشتی‌های ایرانی از سوی آمریکا را «قمار بزرگ» توصیف کرد و هشدار داد کشتی‌های آمریکایی اهداف مشروع خواهند بود. هم‌زمان عباس عراقچی این اقدام را نقض آتش‌بس و «اقدامی جنگی» علیه ایران دانست.
کشتی‌های آمریکایی اهداف مشروع خواهند بود

به گزارش رکنا به نقل از نورنیوز، یک مقام امنیتی ایرانی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر اعلام کرد که ایالات متحده با توقیف کشتی‌های ایرانی در آب‌های بین‌المللی، دست به اقدامی پرریسک و «قمار بزرگ» زده است.

این مقام تأکید کرد که به نظر می‌رسد واشنگتن بدون توجه به سطح بالای ریسک‌های مترتب بر این اقدام، وارد چنین مسیری شده است.

وی در ادامه هشدار داد: «از امروز، تمامی کشتی‌های متعلق به آمریکا اهداف مشروع عملیات‌های نامتقارن ایران خواهند بود.»

این مقام همچنین با اشاره به توانمندی‌های ایران در حوزه عملیات‌های نامتقارن افزود که تهران در این نوع اقدامات از تجربه و مهارت بالایی برخوردار است.

در همین ارتباط، عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران نیز در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، اقدام اخیر را «اقدامی جنگی و نقض آتش‌بس» توصیف کرد.

او نوشت: «هدف قرار دادن یک کشتی تجاری و بازداشت خدمه آن، نقض بزرگ‌تری از آتش‌بس است.»

عراقچی همچنین تأکید کرد: «ما می‌دانیم چگونه محاصره را دور بزنیم، از منافع خود دفاع کنیم و در برابر ارعاب مقاومت کنیم.»

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که تنش‌ها در حوزه دریایی میان ایران و آمریکا وارد مرحله جدیدی شده و واکنش‌های متقابل دو طرف را به دنبال داشته است.

اخبار تاپ حوادث

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.