معاون استاندار کرمان : انرژی خورشیدی اولویت اصلی است

خبرآنلاین سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 16:28
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان از هدف‌ گذاری این استان برای ورود ۶۵۰ مگاوات ظرفیت جدید انرژی خورشیدی در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ علی‌اصغر ذاکری‌ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در جلسه کمیسیون ماده ۲۱ با اشاره به ضرورت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور، انرژی خورشیدی اولویت اصلی استان کرمان است و در سال جاری برای تحقق ۶۵۰ مگاوات ظرفیت جدید تعهد داریم.

وی با اشاره به عملکرد استان کرمان در حوزه انرژی خورشیدی در سال گذشته، افزود: در سال ۱۴۰۴ حدود ۳۶ مگاوات وارد مدار شد، در حالی که امسال هدف‌گذاری ما چندین برابر شده و لازم است همه دستگاه‌ها برای تحقق این ظرفیت همکاری کنند.

ذاکری‌ هرندی، با یادآوری اینکه یکی از سه نیروگاه بزرگ تولید برق کشور در کرمان قرار دارد، تأکید کرد: انرژی‌های تجدیدپذیر جایگزین مناسبی برای نیروگاه‌های سیکل ترکیبی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: زمین‌هایی که برای ایجاد نیروگاه خورشیدی سال‌ها بدون اقدام رها شده‌اند، باید ابطال و به سرمایه‌گذاران واقعی واگذار شوند.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.