کسب رتبه نخست کشور در حمل کالاهای اساسی توسط ناوگان خراسان جنوبی

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 14:24
بیرجند- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از اختصاص سهم ۱۸ درصدی حمل کالاهای اساسی کشور به این استان و کسب رتبه اول کشوری در جابه‌جایی اقلام استراتژیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله جلال‌زاده ظهر سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: با تلاش و مجاهدت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، در بازه زمانی نهم تا بیستم ماه مبارک رمضان، این استان موفق شد ۱۸ درصد از کل حجم جابه‌جایی کالاهای اساسی در سطح کشور را به خود اختصاص دهد که این میزان، بالاترین سهم در میان استان‌های سراسر کشور بوده است.

اعزام بیش از ۱۹۰۰ ناوگان جاده‌ای به بنادر کشور

وی با اشاره به آمار دقیق عملکرد ناوگان باری استان از ابتدای سال جاری تاکنون، افزود: در این مدت ۲ هزار و ۳۷۶ مورد نوبت‌دهی برای جابه‌جایی بار انجام شده است که از این تعداد، یک هزار و ۹۲۵ سفر توسط رانندگان و ناوگان جاده‌ای استان به مقصود بنادر کشور جهت بارگیری و حمل کالاهای اساسی و راهبردی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در ادامه به وضعیت مطلوب ذخایر کالایی در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت تأمین اقلام ضروری در سطح استان به مرحله اشباع رسیده است، به طوری که به دلیل تکمیل ظرفیت انبارها، درخواست‌هایی مبنی بر کاهش آهنگ ورود کالا به استان و تمرکز بیشتر بر جابه‌جایی محموله‌ها به سایر نقاط کشور داشته‌ایم.

جلال‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: آمادگی کامل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی موجب شده است تا این استان علاوه بر تأمین نیاز داخلی و ایجاد آرامش در بازار استانی، به عنوان پیشران اصلی شبکه توزیع کالاهای اساسی در سطح ملی نیز ایفای نقش کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.