به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در گفتوگوی تلویزیونی گفت: به مردم عزیز و شریف ایران و ملت آگاه بصیر شجاع و وقت شناس و همه خانوادههایی که عزیزان و فرزندان و دوستان خود را ازدست دادند، تسلیت میگویم.
دانستن و مطلع بودن حق مردم است
وی ادامه داد: ان شالله به گونهای رفتار و عمل کنیم که مدیون این مردم عزیز و سرافراز نباشیم؛ از اینکه امروز فرصت شد که با مردم عزیزم سخن بگویم، خداوند بزرگ را شکر میکنم البته حتما بهتر بود که زودتر با مردم عزیزمان صحبت کنم ولی واقعا مشغلهها و فشار کاری کمتر این فرصت را به من داد؛ معتقدم دانستن و مطلع بودن حق مردم است.
قالیباف با اشاره به نقش آمریکا در آغاز درگیریها تصریح کرد: «آمریکا براساس حیلهگری خود باز هم در وقت مذاکره این کار را کرد. در جنگ ۱۲ روزه در ابتدا فرماندهان را به شهادت رساندند و در این جنگ اما ما را در یک جلسه دفاعی به شهادت رساندند؛ یعنی باز هم آن خوی جنایتکاری اتفاق افتاد.»
رئیس مجلس ادامه داد: جنگ تحمیلی سوم هم با حیلهگری آمریکا در وسط مذاکرات آغاز شد و هر دو جنگ را با ترور فرماندهان و امامشهیدمان شروع کردند اما ما تجربه جنگ ۱۲ روزه را داشتیم.
قالیباف خاطرنشان کرد: در جنگ ۱۲ روزه تأخیر ۱۴ ساعته در عکسالعمل ما شکل گرفت، اما در جنگ تحمیلی سوم با وجود اینکه فرمانده کل قوا، فرمانده سپاه، رئیس ستادکل به شهادت رسیدند و این میتوانست همانند جنگ قبلی تأخیر چندینساعته ایجاد کند، اما دیدید بلافاصله پاسخ ما آغاز شد.
ساختار مستحکمی داریم
قالیباف با بیان اینکه «ما از تجربه گذشته استفاده کردیم و ساختار مستحکمی داریم»، گفت: همیشه امام کبیر و امام شهید ما میگفتند فکر نکنید انقلاب، ایران و کشور متکی به ماست بلکه متکی به خدا و ملت است و در نبود ما نیز کارها پیش می رود.
وی ادامه داد: امام شهید ما چند روز قبل از شهادتشان در سالگرد شهدای انقلاب فرمودند اگر ما نباشیم خدا، مردم را مبعوث میکند؛ امروز بعد از گذشت ۴۹ روز از جنگ، معنی این حرف را درک کردیم و این کلام امام شهید عینیت پیدا کرد که مردم خودشان مبعوث، امام و امت شدند و خدا آنها را هدایت کرد.
قالیباف اظهار کرد: بارها گفته بودم که اگر جنگی رخ دهد، در حوزه آفندی از جهت کمی و کیفی و در حوزه طراحی یک سر و گردن از گذشته قدرتمندتریم؛ دشمن باور نمیکرد اما در میدان دید.
با موشکی که در نزدیکی اف۳۵ منفجر شد، دشمن به توان فنی ما پی برد
قالیباف تأکید کرد: نزدیک ۵۰ شب است مردم در خیابانها هستند. در حوزه فنی ۱۷۰ تا ۱۸۰ پهپاد را زدیم. جنگ قبلی چنین قابلیتی نداشتیم. همه اینها در عرض هفت–هشت ماه رخ داد. زدن اف-۳۵ یک اتفاق نیست؛ حاصل زحمات و قابلیتهای طراحی در ابعاد مختلف است.
وی با اشاره به پیشرفتهای دفاعی گفت: این به معنی این نیست که ما در قدرت نظامی از آمریکا قویتر هستیم؛ معلوم است که امکانات آنها بیشتر است. اما مردم میگویند ما آنها را نابود کردیم؛ ما نابودشان نکردیم. ما در این جنگ برنده میدانیم. ما توانستیم.
رئیس مجلس افزود: تجهیزات و امکانات مهم است اما همیشه تعیینکننده نیست. ما با طراحی و آمادگی توانستیم جنگ را پیش ببریم. دشمن در مورد ملت ما و طراحی نظامی اشتباه میکند.
ما در این جنگ برنده میدان هستیم
قالیباف بیان کرد: از جنگ اول تا جنگ دوم طراحی صورت گرفت و قابلیتها نشان داده شد اما این این بدان معنا نیست که ما در قدرت نظامی از آمریکا قویتر هستیم. مشخص است که پول، تجهیزات و امکانات آمریکاییها از ما بیشتر است چون مدام در دنیا جنایت و تهاجم کردند و تجربه آنها هم از ما بیشتر است. رژیم صهیونیستی هم که نوکر و عمله آمریکا در منطقه است، از قدرت بالایی برخوردار است.
با طراحی و آمادگی خودمان دشمن را پس زدیم
وی ادامه داد: گاها می بینیم مردم عزیز ما میگویند ما آنان را نابود کردیم، نه! ما آنها را نابودشان نکردیم. ما در این جنگ برنده میدان هستیم. حتما تجهیزات، امکانات و پول در جنگ و پیروزی موثر است ولی همیشه اینگونه نیست. ما در یک جنگ نامتقارن بگونهای جنگیدیم که با طراحی و آمادگی خودمان دشمن را پس زدیم. دشمن پول و امکانات داشت ولی در طراحی درست عمل نکرد. انها از جهت راهبردی و استراتژیک اشتباه تصمیم میگیرند. آنها در خصوص مردم ما اشتباه میکنند همانطور که در طراحی نظامی خود اشتباه میکنند.
ترامپ درخواست آتش بس دارد
رئیس مجلس بیان کرد: دولت آمریکا مدعی است «اول آمریکا» است اما در عمل نشان داد اول اسرائیل» برای آن مهم است؛ چرا که با اطلاعات غلط اسرائیل تصمیم میگیرد. گاها از مردم عزیر و حتی رسانه ملی میشنوم که میگویند ما تمام قدرت نظامی آنان را نابود کردیم پس برویم و بقیه را نابود کنیم و مذاکره نکنیم اما به این موضوع توجه کنیم که حتما برتری میدان به دست ماست و به همین دلیل است که ترامپ درخواست آتش بس دارد.
وی درباره اینکه چرا گوییم ما موفق هستیم، گفت: باید اهداف دشمن را بررسی کنیم. اگر دشمن به اهدافش نرسد، شکست خورده است چون او تهاجم کرده است. هدف دشمن این بود که ایران را تسلیم کند و حرف از جنگ دو و سه روزه زد اما ما ۴۰ روز جنگیدیم و دشمن در ۴۰ روز مجبور شد آتشبس برقرار کند پس نتوانست ما را تسلیم کند.
قالیباف ادامه داد: دشمن فکر میکرد ایران ونزوئلا است و عین ونزوئلا عمل میکند و بعد از چند روز نفت ما را میگیرد و هرکسی نفت میخواهد از خلیج فارس ببرد.
وی افزود: دشمن در روزهای اول میگفت من با بمباران توان موشکی ایران را از بین میبرد اما متوجه شد که نواخت آتش و دقت تیر ما است. هر چقدر بمباران کرد، نتوانست توان آفندی ما را از بین ببرد. سری قبل ما در لانچرها آسیب پذیر بودیم اما این دفعه قدرت و تنوع آتش ما مشخص شد.
دشمن تصمیم گرفت که حمله زمینی انجام دهد اما نتوانست
قالیباف افزود: در اصفهان با افتضاحی بدتر از افتضاح طبس روبرو شدند. او تصمیم داشت از مرزهای غربی و مرزهای شرقی ما ضد انقلاب را پشتیبانی کند حتی خودش گفت که به آنها اسلحه داده است. هر تلاشی کرد موفق نشد. او به دنبال آشوبهای داخلی قبل و جنگ بود اما نتوانست این کار را انجام دهد. همچنین دشمن تصمیم گرفت که حمله زمینی انجام دهد اما نتوانست.
وی ادامه داد: دشمن برای گشایش و تصرف تنگه هرمز تلاش کرد، از ناتو و دنیا دعوت کرد اما کسی جواب نداد و خودش هم نتوانست پس روشن است که ما در این صحنه پیروزیم که دشمن هم به آن اعتراف میکند اما این موضوع متفاوت با این است که بگوییم ارتش آنها را منهدم کردیم.
ادامه دارد ...








