لاوروف: یکی از اهداف اصلی جنگ علیه ایران تسلط بر نفت بود

صدا و سیما شنبه 29 فروردین 1405 - 23:52
وزیر خارجه روسیه در نشست دیپلماتیک آنتالیا در ترکیه گفت: یکی از اهداف آمریکا از جنگ علیه ایران، تسلط بر نفتی بود که از تنگه هرمز عبور می‌کند.

لاوروف: یکی از اهداف اصلی جنگ علیه ایران تسلط بر نفت بود

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سرگئی لاوروف گفت: آمریکا و اسرائیل با هدف تغییر نظام، نابودی تمدن و دستیابی بر منابع انرژی و نفت، همانند ونزوئلا به ایران حمله کردند؛ اما شکست خوردند.

وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به نقشه‌های آمریکا در ونزوئلا افزود: به دستور ترامپ، رئیس جمهور ونزئلا را به بهانه‌های واهی ربودند و سپس اعلام کردند، با تصرف نفت این کشور به میلیارد‌ها دلار درآمد دست یافتند.

سرگئی لاوروف با افشای پشت پرده اهداف آمریکا در حوزه کارائیب و ونزوئلا گفت: دولت آمریکا حتی به روسیه وعده تقسیم منابع انرژی و نفت کاراکاس را هم پیشنهاد داده بود، اما مسکو با این رفتار مغایر با حقوق بین الملل مخالفت کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.