تعیین سهمیه‌های آسیایی ایران؛ استقلال مسافر لیگ نخبگان شد

عصر ایران شنبه 29 فروردین 1405 - 17:30
با تصمیم سازمان لیگ مبنی بر موکول شدن ادامه مسابقات به بعد از جام جهانی ۲۰۲۶، سه تیم بالای جدول سهمیه‌های آسیایی را از آن خود کردند. بر این اساس، باشگاه استقلال به عنوان صدرنشین فعلی، مجوز حضور مستقیم در لیگ نخبگان آسیا را دریافت خواهد کرد.

با موکول‌شدن ادامه لیگ برتر به بعد از جام جهانی، به‌احتمال زیاد تیم‌های اول، دوم و سوم جدول فعلی جواز حضور در رقابت‌های باشگاهی آسیا را دریافت خواهند کرد.

به گزارش فارس، بعد از کش‌وقوس‌های فراوان سازمان لیگ از موکول‌شدن برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ برتر به بعد از جام جهانی ۲۰۲۶ خبر داد.

با درنظرگرفتن چنین تصمیمی تقریباً می‌توان گفت که تکلیف نمایندگان ایران در رقابت‌های آسیایی نیز مشخص شده است. براین‌اساس به‌احتمال زیاد باشگاه استقلال به‌عنوان صدرنشین لیگ برتر مجوز حضور مستقیم در لیگ نخبگان ۲۰۲۷-۲۰۲۶ را دریافت می‌کند. 

تراکتور که تیم دوم جدول رده‌بندی است راهی پلی‌آف لیگ نخبگان خواهد شد و سپاهان هم در لیگ قهرمانان آسیا ۲ شرکت خواهد کرد.

گفتنی است فدراسیون فوتبال تا تاریخ ۱۰ خرداد فرصت دارد تا نمایندگان ایران در رقابت‌های باشگاهی قاره کهن را به AFC معرفی کند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.