نماینده پارلمان لبنان: آتش‌بس با فشار آشکار ایران به دست آمد

خبرآنلاین جمعه 28 فروردین 1405 - 11:56
نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان، با بیان اینکه آتش‌بس در لبنان با فشار ایران حاصل شد، تأکید کرد، رژیم اشغالگر اسرائیلی به اهداف اعلام‌شده خود دست نیافته است.

به گزارش خبرآنلاین، حسین الحاج حسن، عضو فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان در مصاحبه با المیادین تأکید کرد که آتش‌بس در لبنان که اکنون اجرایی شده، با فشار آشکار ایران حاصل شده است.او تصریح کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به این فشارهای ایران تن داده و در نتیجه بنیامین نتانیاهو،  نخست‌وزیر رژیم اشغالگر را به پذیرش آن وادار کرده است.

بنا به روایت فارس؛ الحاج حسن اعلام کرد که تماس‌هایی میان عربستان و جمهوری اسلامی ایران در جریان است و تأکید کرد این تماس‌ها نیز به دستیابی به آتش‌بس کنونی کمک کرده است.

او با بیان اینکه با آغاز اجرای آتش‌بس، رژیم اشغالگر اسرائیلی نتوانسته اهداف اعلام‌شده خود را محقق کند، تأکید کرد که بنت‌جبیل، الخیام و دیگر شهرها و روستاهای جنوبی به دست دشمن سقوط نکرده‌اند.

الحاج حسن با تأکید بر اینکه «دشمن اسرائیلی پیمان‌شکن است»، نسبت به تکرار نقض آتش‌بس فعلی هشدار داد. 

او همچنین تأکید کرد که مقاومت اسلامی در حال نظارت بر میزان پایبندی رژیم اشغالگر به آتش‌بس و عدم تعرض به روستاها یا بازگشت به ترورهاست.

او عنوان داشت که اهداف مورد نظر عبارت از عقب‌نشینی اسرائیل، بازگشت اسرا و آوارگان، بازسازی و توقف تجاوزات است.

الحاج حسن همچنین به تماس محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، اشاره کرد که در آن تأکید شده لبنان در بطن توافق و مذاکرات جاری با آمریکا قرار دارد.
آتش‌بس لبنان از نیمه‌شب پنجشنبه اجرایی شد و برای ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.