خبرورزشی‌گردی| افتخار می‌کنم پنالتی علی دایی را گرفتم/ پرسپولیسی‌ام و محال است به استقلال بروم/ چوب تیپ و قیافه‌ام را خوردم

خبرورزشی جمعه 28 فروردین 1405 - 03:15
علیرضا حقیقی، دروازه‌بان اسبق پرسپولیس و تیم ملی قاطعانه می‌گفت تا آخر عمرش به مهار پنالتی علی دایی افتخار خواهد کرد.

نام علیرضا حقیقی در فوتبال ایران از پاییز ۱۳۸۵ مطرح شد؛ همان مسابقه معروف پرسپولیس- سایپا که بلافاصله پس از ورود به میدان تحت عنوان گلر ذخیره پرسپولیس، توانست پنالتی علی دایی را مهار کند.

۲۷ فروردین سال ۱۴۰۱ دروازه‌بان اصلی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ مصاحبه‌ای بلند و جذاب با ما انجام داد که بد نیست دوباره چکیده حرف‌هایش را همراه با یکدیگر بخوانیم:

  • ما استقلال را در نیمه نهایی جام حذفی امسال حذف کردیم (حقیقی در آن مقطع برای نساجی بازی می‌کرد) ولی اصلا برنامه‌ای برای این‌که کار را به پنالتی بکشانیم نداشتیم چون فوتبال نساجی همیشه تهاجمی بوده است. البته برای دقایقی عقب کشیدیم که طبیعی بود چون استقلال در ورزشگاه آزادی و با استفاده از فشار تماشاگران خودی بازی می‌کرد.
  • برایم عجیب بود که آقای محمدرضا احمدی، گزارشگر بازی استقلال و نساجی وقتی کار به ضربات پنالتی کشید ناگهان به یاد مسابقه ایران و عراق در جام ملت‌های ۲۰۱۵ افتاد و گفت خاطره خوبی از پنالتی‌های حقیقی نداریم! این واقعا کم‌لطفی بود چون این دو مسابقه هیچ ارتباطی به هم نداشتند.
  • من در ۱۶ سالگی پنالتی علی دایی را هنگام تقابل پرسپولیس با سایپا مهار کردم و البته تا آخر عمرم به آن افتخار می‌کنم.
  • هرگز روزهای خوش پرسپولیس را فراموش نمی‌کنم. هواداران همچنان به من می‌گویند پسر پرسپولیس و این برایم مایه افتخار است.
  • سال ۱۴۰۰ با آقای سعادتمند مدیرعامل وقت باشگاه استقلال جلسه گذاشتم ولی تمام وجودم قرمز است و به همین خاطر تاکید کردم استقلالی‌شدنم محال است. من صرفا به احترام ایشان در آن جلسه حاضر شدم.
  • من خودم یک زمانی در فوتبال هوادار بودم و به همین خاطر هرگز به طرفدارانم نخندیده‌ام یا آن‌ها را به خاطر دسته‌گل‌هایی که برایم می‌فرستادند مسخره نکرده‌ام.
  • در مورد تیپ و قیافه ادعایی ندارم اما بیشتر از این‌که بابت آن سود کنم ضرر کردم و چوبش را خوردم. خدا رحمت کند مرحوم ناصر حجازی را؛ ایشان الگوی من بود و یک روز گفت علیرضا یا برو اروپا بازی کن یا فوتبال را ببوس و بگذار کنار. این نصیحتش را هرگز فراموش نمی‌کنم.
  • پنالتی علی دایی را گرفتم و به آن افتخار می‌کنم و در عین حال باید بگویم ایشان برند فوتبال ایران است.
  • به جرات می‌توانم بگویم نساجی مازندران حکم لیورپول ایران را دارد و هوادارانش فوق‌العاده هستند.

بیشتر بخوانید: خواب سرمربیگری در پرسپولیس را می‌دیدم/ خوشحالم دستیارم یک مربی موفق در ایران شده است

خبرورزشی‌گردی| افتخار می‌کنم که پنالتی علی دایی را گرفتم/ پرسپولیسی‌ام و محال است به استقلال بروم/ چوب تیپ و قیافه‌ام را خوردم

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.