عبور ۲۰ کشتی تجاری از تنگه هرمز/ احتمال اختلال در کشتیرانی در دریای سرخ

اقتصادنیوز جمعه 28 فروردین 1405 - 00:52
اقتصادنیوز:الجزیره در گزارشی نوشت: ۲۰ کشتی تجاری بعد محاصره دریایی از تنگه هرمز عبور کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، الجزیره در گزارشی نوشت: با ورود محاصره دریایی آمریکا بر بنادر ایران به روز چهارم، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بر تشدید اقدامات خود تأکید کرد؛ در حالی که تهران از احتمال اختلال در کشتیرانی در دریای سرخ خبر می‌دهد.

با وجود ادامه حرکت برخی از کشتی‌های تجاری و همچنین عبور تعداد محدودی از کشتی ها از تنگه، تصویر کلی همچنان در هاله‌ای از ابهام است؛ زیرا صدها کشتی همچنان در آب‌های منطقه سرگردان‌اند.

طبق گزارشی که «اسماء محمد» خبرنگار الجزیره تهیه کرده است، از زمان اجرایی شدن محاصره دریایی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، علیه ایران اعمال کرده است در مجموع بیش از ۲۰ کشتی تجاری طی ۲۴ ساعت گذشته از تنگه هرمز عبور کرده‌اند؛ در همین حال، بیش از ۸۰۰ کشتی هنوز در خلیج فارس متوقف مانده‌اند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.