اولینبار در نوامبر سال گذشته گفته شده بود که اپل قصد دارد در سالهای آینده نمایشگر OLED را به سری آیپد ایر اضافه کند. حالا گزارش جدیدی منتشر شده که ادعا میکند این برنامه جدیتر از قبل دنبال میشود و آیپد ایر مجهز به OLED احتمالاً در سال ۲۰۲۷ معرفی خواهد شد.
براساس این گزارش، تأمین پنلهای OLED برای مدلهای آینده آیپد ایر برعهده شرکت «سامسونگ دیسپلی» خواهد بود. به نقل از منابع صنعتی، این شرکت قرار است تولید انبوه این پنلها را از اواخر امسال یا نهایتاً اوایل ژانویه ۲۰۲۷ آغاز کند. این موضوع نشان میدهد زنجیره تأمین از همینحالا درحال آماده شدن برای عرضه این محصول است.

در این گزارش همچنین گفته شده که نسل بعدی آیپد ایر از پنل LTPS OLED بهره خواهد برد که نسبت به نمایشگرهای LCD فعلی کیفیت تصویر، کنتراست و مصرف انرژی بهتری دارند. انتظار میرود اپل این تبلت را در ماه مارس همان سال معرفی کند.
درحالحاضر، اپل فقط در مدلهای آیپد پرو از نمایشگر OLED استفاده میکند. بااینحال، شایعات حاکی از آن است که آیپد مینی نیز احتمالاً تا پایان امسال به این فناوری مجهز شود. علاوهبراین، گزارشها نشان میدهند اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۸ نمایشگرهای OLED را به سری مکبوک ایر نیز اضافه کند. جدیدترین آیپد ایر که در ماه مارس معرفی شده بود و از تراشه M4 بهره میبرد، همچنان از نمایشگر LCD استفاده میکند.