اردن و ژاپن به سود یوزها بازی می‌کنند

مشرق نیوز پنج شنبه 27 فروردین 1405 - 19:46
با حذف تراکتور از لیگ نخبگان آسیا حالا تیم‌های قطری فرصت دارند تا با پیروزی در رقابت‌های آسیایی جای ایران در جدول سهمیه‌ها برای فصل پیش‌رو را بگیرند.

به گزارش مشرق، با شکست تراکتور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ نخبگان آسیا برابر شباب الاهلی امارات آخرین نماینده فوتبال ایران در این فصل از رقابت‌های آسیابب نیز کنار رفت تا هر سه نماینده فوتبال ایران ماجراجویی‌های خود را چه در لیگ نخبگان چه در لیگ قهرمانان آسیا ۲ بیشتر از مرحله یک هشتم ادامه ندهند.

بر اساس تازه‌ترین جدول Footy Rankings، تیم‌های ایرانی فعلاً موقعیت خود را در رده سوم منطقه غرب حفظ کرده‌اند؛ جایگاهی که برای دو فصل آینده سهمیه ۲+۱ را تضمین می‌کند، البته این موضوع فقط روی کاغذ تا این لحظه صدق دارد.

ماجرا هنوز تمام نشده، زیرا تثبیت این سهمیه به نتایج نمایندگان قطر بستگی دارد. السد در لیگ نخبگان باید در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر ویسل کوبه ژاپن قرار بگیرد و الاهلی نیز در سطح دوم آسیا به مصاف الحسین اردن می‌رود. شکست یا پیروزی قطری‌ها در این دو مسابقه می‌تواند تأثیر مستقیم بر امتیازبندی منطقه غرب بگذارد.

در حال حاضر ایران با ۷۱.۴۴۹ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد و قطر با ۶۸.۲۲۸ امتیاز پشت سر آن در کمین است. در بهترین حالت، حذف هر دو تیم قطری باعث قطعی شدن سهمیه ۲+۱ ایران خواهد شد؛ اما اگر السد یا الاهلی پیشروی کنند، اختلاف امتیازی کاهش یافته و سهمیه فوتبال ایران با تهدید جدی مواجه می‌شود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.