نگاهی به برنامه «استودیو سلامت»

صدا و سیما پنج شنبه 27 فروردین 1405 - 18:07
برنامه «استودیو سلامت»، یک برنامه ترکیبی استودیویی-گزارشی است که در بزنگاه‌های ویژه مانند نوروز، راهپیمایی اربعین و هفته دفاع مقدس به صورت روزانه و در سایر مواقع به صورت هفتگی پخش می‌شود.

نگاهی به برنامه «استودیو سلامت»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  برنامه «استودیو سلامت»، یک برنامه ترکیبی استودیویی-گزارشی است که بیش از چهار سال از شبکه سلامت پخش می‌شود. این برنامه در بزنگاه‌های ویژه مانند نوروز، راهپیمایی اربعین و هفته دفاع مقدس به صورت روزانه و در حالت روتین به صورت هفتگی پخش می شود.

پیش از آغاز جنگ تحمیلی اخیر و براساس مذاکرات میان شبکه سلامت سیما و سازمان اورژانس کشور، قرار بود سری جدید این برنامه از نوروز ۱۴۰۵ با تمرکز بر خدمات نظام سلامت به مردم در ایام تعطیلات آغاز شود. محور اصلی این سری، موضوع تصادفات جاده‌ای و امداد‌های سازمان اورژانس بود.

با شروع جنگ تحمیلی، برنامه تغییرات اساسی پیدا کرد و از ۲۷ اسفند هر شب از شبکه سلامت پخش می‌شود. محوریت برنامه اکنون پوشش اتفاقات جنگ تحمیلی است و تلاش می‌کند تا توانمندی‌های کشور در عرصه دفاع و خدمت‌رسانی عمومی در حوزه سلامت را نشان دهد.

استراتژی کلی برنامه براساس دستورات مدیریت سازمان صداوسیما، بر پایه امیدآفرینی و نمایش توانمندی‌های کشور طراحی شده است. هر قسمت با یک متن حماسی درباره وطن و دفاع آغاز و پس از آن، یک کلیپ موضوعی با موسیقی حماسی پخش می‌شود.

در ادامه، بسته به میهمانان، یک یا دو بخش گفت‌وگوی استودیویی وجود دارد. میهمانان از میان مسئولان و فعالان نظام سلامت انتخاب می‌شوند، از جمله معاونان وزارتخانه‌های مرتبط با سلامت، نمایندگان مجلس، کارکنان سازمان اورژانس کشور و اساتید دانشگاهی. همچنین دو قسمت از برنامه در هفته هم صرفا به صورت مستند گزارش پخش می شود و خارج از فضای استودیو ساخته می‌شود.

علاوه بر این، برنامه شامل گزارش‌های متنوع از سراسر کشور در حوزه‌های مختلف سلامت است. در طول جنگ، گزارش‌هایی درباره حملات به زیرساخت‌های نظام سلامت نیز اضافه شده. بخش‌های آموزشی و آرام‌بخش با حضور کارشناسان، همراه با آموزش نحوه برخورد با بحران‌ها، از دیگر اجزای مهم برنامه هستند. گزارش‌هایی از تجمعات شبانه مردم در سطح کشور، بازسازی مناطق آسیب دیده و همدلی مردم از بخش‌های گزارشی عمومی هر قسمت برنامه است. در کنار اینها موشن‌های موضوعی هم در برنامه به فراخور نیاز داریم.

شعار سال تعیین‌شده توسط مقام معظم رهبری (با تأکید بر امنیت ملی و وحدت ملی) به عنوان خط اصلی برنامه در تمامی بخش‌ها گنجانده شده و محور اصلی ساخت این برنامه است.

این برنامه با مشارکت سازمان اورژانس کشور تولید می‌شود و تلاش بی‌وقفه نظام سلامت و کادر درمان در خدمت‌رسانی به مردم در ایام دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد. هدف اصلی، امیدآفرینی و یادآوری غرور ملی است تا برنامه در کنار پاسداران این مرز و بود در حوزه رسانه سهمی کوچک در دفاع از ایران عزیز داشته باشد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.