لاوروف: آمریکا به جای تحریم و تهدید، گفتگو کند

خبرآنلاین پنج شنبه 27 فروردین 1405 - 15:04
وزیر خارجه روسیه، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به دولت آمریکا توصیه کرد که هرگاه از دولتی خوشش نمی‌آید، به جای اقدامات یک‌جانبه، با آن کشور وارد گفتگو شود.

به گزارش خبرآنلاین،  وزارت خارجه روسیه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس پیامی از سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور، منتشر کرد که در آن به انتقاد از رویکرد یک‌جانبه‌گرایانه دولت آمریکا در قبال کشورهای مخالف خود پرداخته است.
به گزارش ایسنا، لاوروف در این پیام نوشت: من به ایالات متحده توصیه می‌کنم در هر موردی که از یک دولت خاص خوشش نمی‌آید، ابتدا با آن دولت وارد گفتگو شود. هیچ کشوری تاکنون گفتگو با ایالات متحده را رد نکرده است. این ایالات متحده بوده است که اول توافق کرده و سپس از آن عقب‌نشسته است.

این اظهارات لاوروف در حالی مطرح می‌شود که دولت ترامپ در گذشته از توافق هسته‌ای برجام (۲۰۱۵) خارج شده و تحریم‌هایی علیه ایران اعمال کرده است.  همچنین آمریکا در موارد متعددی از توافق‌های بین‌المللی (از جمله توافق پاریس، سازمان جهانی بهداشت و شورای حقوق بشر سازمان ملل) خارج شده است. لاوروف با اشاره به این سابقه، تلاش کرده است تا تصویر آمریکا را به عنوان «کشوری غیرقابل اعتماد» در عرصه بین‌المللی تثبیت کند.

لاوروف پیش از این نیز بارها آمریکا را به تضعیف نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین متهم کرده بود.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.