وزیران امورخارجه روسیه و عربستان درباره تحولات تنگه هرمز رایزنی کردند

خبرگزاری مهر پنج شنبه 27 فروردین 1405 - 04:26
وزیران امور خارجه روسیه و عربستان در گفت‌وگویی تلفنی بر لزوم توقف فوری اقدامات خصمانه در منطقه خلیج فارس تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور در گفت‌وگویی تلفنی با فیصل بن فرحان، همتای عربستانی اش، درباره تحولات تنگه هرمز رایزنی کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: دو طرف درباره وضعیت تنگه هرمز به دنبال حمله آمریکا و اسرائیل به ایران و اقدامات تلافی‌جویانه تهران تبادل نظر کردند.

این بیانیه می‌افزاید: دو طرف بر ضرورت توقف فوری تمامی اقدامات خصمانه که کشورهای ساحلی خلیج فارس، به‌ویژه زیرساخت‌های غیرنظامی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، تأکید کردند.

در پایان این بیانیه آمده است: یک اجماع کلی وجود دارد که لازم است تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک میان آمریکا و ایران با میانجی گری پاکستان ادامه پیدا کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.