گفتگوی تلفنی عراقچی با وزیر خارجه چین + جزئیات

تابناک پنج شنبه 27 فروردین 1405 - 00:36
سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وانگ یی وزیر امور خارجه چین، روز چهارشنبه به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش تابناک به نقل از وزارت امور خارجه، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وانگ یی وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین، در یک تماس تلفنی، راجع به آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و روند مذاکرات ایران و امریکا در اسلام آباد گفتگو و تبادل نظر کردند. 

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح آخرین تحولات منطقه پس از برقراری آتش‌بس، نسبت به پیامدهای خطرناک مواضع و اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در خلیج فارس و تنگه هرمز که به پیچیده‌تر شدن اوضاع در این منطقه خواهد انجامید، هشدار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از تصمیم مسئولانه چین و روسیه در مخالفت با قطعنامه غیرمنطقی و یک‌سویه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد راجع به تحولات منطقه، این اقدام را در جلوگیری از تشدید تنش‌ موثر ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه چین با تمجید از  مقاومت و خودباوری ملت ایران در دوره جنگ اخیر، بر آمادگی پکن برای کمک به پیشبرد دیپلماسی و خاتمه جنگ تاکید کرد

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.