پرسش های منان رئیسی از یک عالم ربانی درباره مذاکرات ایران و آمریکا و موضوع لبنان

خبرآنلاین چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 22:12
منان رئیسی از ملاقات خود با یکی از علمای ربانی و بزرگان قم خبر داد و تظر وی را درباره مذاکرات پرسیده که گفته بود: نسبت به نحوه حضور تیم ایران که باوجود عدم تحقّق پیش‌شرط‌ها و نقض مکرّر آتش‌بس، باز هم سر میز مذاکره حاضر شدند نقد داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منان رئیسی، نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در فضای مجازی نوشت:

اخیرا با یکی از علمای ربانی و بزرگان قم ملاقاتی داشتم. در چالش‌هایی که دچار تردید می‌شوم برای مشورت درخصوص مواضعم و کسب تکلیف، به حضور برخی علما و بزرگان قم می‌رسم و ملاقات اخیرم با معظم‌له در همین راستا بود و از ایشان در خصوص دو موضوع مذاکرات و واکنشمان درباره لبنان مشورت خواستم.

درخصوص مذاکرات نسبت به اصل آن بحثی نداشتند، اما نسبت به نحوه حضور تیم ایران که باوجود عدم تحقّق پیش‌شرط‌ها و نقض مکرّر آتش‌بس، باز هم سر میز مذاکره حاضر شدند نقد داشتند. فرمودند پیام این نوع رفتار ما برای دشمن، که باوجود عدم تحقّق پیش‌شرط‌هایمان حاضر نشدیم مذاکره را حتی برای چند روز و تا زمان تحقّق پیش‌شرط‌ها به تعویق بیاندازیم این بود که گویی ما بیش از دشمن محتاج و مشتاق مذاکره‌ایم! در حالی که دستاوردهای میدان و شکست نسبی دشمن در میدان به نحوی بود که این دشمن بود که بیش از ما محتاج مذاکره و دریچه خروج از جنگ بود. فرمودند این نوع مذاکره سبب می‌شود پیروزی نسبی و دست‌آوردهای میدان نیز تضعیف شده و تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

درخصوص لبنان نیز ضمن بیان گلایه‌، محتمل دانستند که این نوع بی‌تعهدی ما نسبت به شیعیان مظلوم لبنان، مستوجب عقوبت الهی باشد! البته تاکید فرمودند که خدای متعال برای پیروز کردن لبنان، محتاج ما نیست (کمااینکه قبلا هم در جنگ ۳۳ روزه، لبنان به تنهایی ایستاد و پیروز شد). اما اشاره فرمودند که اینکه ما این‌چنین شیعیان لبنان را رها کرده‌ایم در دستگاه الهی موجب محرومیت‌هایی برای ما خواهد شد.

پرسیدم که این نقدها (نقد نسبت به نحوه ورود به مذاکرات و بی‌توجهی به نقض مکرّر آتش‌بس و بی‌تعهدی به لبنان و ...) را به چه نحو بیان کنیم که در این وضعیت حساس جنگی، خود نقد به چالش جدیدی تبدیل نشود؟ فرمودند به جای نقد مستقیم مسئولان (که ممکن است سبب ایجاد اختلاف و دوقطبی شود)، با مردم سخن بگویید و صحنه را برای مردم به طور شفاف بیان کنید تا خود مردمی که مبعوث شده‌اند انشاالله کار را با مطالبه‌گری و نظارت انقلابی تمام کنند...

۲۹۲۱۸

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.