جلوگیری از برداشت بیش از ۷ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی از چاه‌های غیرمجاز در قم

صدا و سیما چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 13:06
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: در سال ۱۴۰۴ با انسداد، پلمب و تقلیل منصوبات چاه‌های غیرمجاز، بیش از ۷ میلیون و ۴۸۰ هزار مترمکعب از برداشت غیرقانونی آب زیرزمینی در استان جلوگیری شد.

جلوگیری از برداشت بیش از ۷ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی از چاه‌های غیرمجاز در قم

به گزارش خبرگزاری صداو سیما به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای قم، محمد دانشور معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: در راستای اجرای قوانین و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز، گروه‌های گشت و بازرسی و دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب موفق شدند ۱۸۰ حلقه چاه غیرمجاز را پر و مسدود کنند که در نتیجه آن از برداشت غیرقانونی یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۱۴۳ مترمکعب آب زیرزمینی جلوگیری شد.

وی افزود: علاوه بر این، ۱۳۷ حلقه چاه نیز در سال گذشته پلمب شده که این اقدام صرفه‌جویی معادل سه میلیون و ۱۷۳ هزار و ۵۳۰ مترمکعب را به همراه داشته است.

دانشور همچنین اعلام کرد که منصوبات ۱۱ حلقه چاه در سال ۱۴۰۴ تقلیل یافته و از این طریق نیز دو میلیون و ۹۴۲ هزار و ۶۴۰ مترمکعب صرفه‌جویی شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قم مجموع صرفه‌جویی‌های حاصل از انسداد، پلمب و تقلیل منصوبات را هفت میلیون و ۴۸۶ هزار و ۳۱۳ مترمکعب عنوان کرد و گفت: این اقدامات نقش مهمی در حفاظت از منابع آب زیرزمینی و مدیریت برداشت‌های غیرمجاز در استان داشته است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید