رکوردشکنی در شاهرود؛ تولد نوزاد ۶ کیلوگرمی در بیمارستان بهار

خبرگزاری مهر چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 12:48
شاهرود- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از تولد نوزاد پسر با وزن شش کیلوگرم در بیمارستان بهار این شهر خبر داد و گفت: این نوزاد که فرزند چهارم مادری ۲۸ ساله است.

محمد حسن امامیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در بیمارستان بهار شاهرود نوزاد پسری با وزن شش کیلوگرم متولد شد ابراز کرد: این نوزاد از طریق عمل سزارین با موفقیت به دنیا آمد.

وی افزود: این نوزاد فرزند چهارم مادری ۲۸ ساله است که با تشخیص تیم تخصصی زنان و زایمان و به دلیل ماکروزومی جنینی و وزن بالاتر از حد طبیعی جنین (حدود ۲.۵ تا ۴ کیلوگرم) ‌ به روش سزارین و در شرایط کاملاً کنترل‌شده به دنیا آمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادانه داد: با توجه به شرایط خاص این نوع زایمان، تیم جراحی، بیهوشی و پرستاری با آمادگی کامل و هماهنگی دقیق، روند عمل را با موفقیت مدیریت کردند.

وی افزود: با توجه به وزن بالای جنین، این زایمان نیازمند دقت و آمادگی کامل تیم درمان بود که خوشبختانه با هماهنگی مناسب و اقدامات تخصصی، زایمان بدون عارضه خاص انجام شد. حال عمومی مادر پس از عمل مطلوب و پایدار است و تحت مراقبت‌های لازم قرار دارد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.