تقویت روابط با تهران در دستور کار است | فیلم

شمال نیوز دوشنبه 24 فروردین 1405 - 08:52
شمال نیوز : سفیر اسپانیا در ایران در بدو ورود به کشورمان از مرز آستارا اعلام کرد: در راستای سیاست‌های دولت اسپانیا، تقویت همکاری‌های دوجانبه و صلح دایمی، بازدید از زیرساخت‌های منطقه و بررسی ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار دارد.
تقویت روابط با تهران در دستور کار است | فیلم

به گزارش شمال نیوز، «آنتونیو سانچس بندیتو گاسپار» روز یکشنبه با استقبال رسمی علی درمانی فرماندار شهرستان آستارا، از طریق پایانه مرزی این شهرستان وارد ایران شد و این مطلب را بیان کرد.

 

وی ضمن قدردانی از استقبال گرم مقامات محلی و تسهیل در فرآیند تردد مرزی بر اهداف اقتصادی و گردشگری سفر خود تأکید کرد و با اشاره به همراهی مشاور اقتصادی سفارت در این سفر تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها و در راستای سیاست‌های دولت اسپانیا برای تقویت همکاری‌های دوجانبه تلاش خواهیم کرد.

 

 

‌سفیر اسپانیا همچنین ابراز امیدواری کرد که در این سفر، علاوه بر پیگیری مناسبات دیپلماتیک، پتانسیل‌های حوزه گردشگری منطقه نیز مورد ارزیابی قرار گیرد تا زمینه‌های همکاری مشترک در مراحل بعدی فراهم شود.

 

«علی درمانی» فرماندار آستارا نیز در جریان استقبال از دیپلمات عالی‌رتبه کشور اسپانیا، ضمن خوش‌آمدگویی به وی اظهار کرد: ما کمک‌ها و حمایت‌های کشور دوست و همراه، اسپانیا را ارج می‌نهیم و امیدواریم در آینده ارتباطات مثبت و سازنده بیش از پیش افزایش یابد.

 

به گزارش شمال نیوز، شهرستان آستارا بهشتی در غرب استان گیلان مکانی مناسب برای گردشگری و تجارت است که هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند.

 

آستارا با داشتن آمیزه‌ای از جاذبه‌های گردشگری کوهستان، تجارت، زیست محیطی و مرزی طی دو دهه گذشته گام‌های بزرگی برای تبدیل شدن به قطب مهم گردشگری کشور برداشته است و با وجود بازارچه مرزی و ساحلی بزرگ شامل یک هزار و ۲۰۰ واحد تجاری، یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران محسوب می‌شود.

 

طبیعت زیبای اطراف دریاچه استیل، باغ پرندگان در ورودی شهر، پارک حیات وحش، نوار ساحلی آستارا، بازارچه مرزی و ساحلی، منطقه زیبای دربند، گردنه حیران، باغ چای عباس آباد، بهشت کاکتوس، حوضچه های طبیعی لاتون، منطقه بهارستان و آبگرم کوته کومه در کنار بقعه پیر قطب‌الدین صفوی، قلعه شیندان یا سندان، بقعه امام زاده سیدابراهیم و سیدقاسم در هفت کیلومتری جنوب آستارا از جمله جاذبه‌های شهرستان آستارا محسوب می‌شود که همه ساله مسافران زیادی را راهی این گوشه از کشورمان می‌کند.


منبع خبر "شمال نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.