10 نکته که نشان می دهد ایران تسلیم نمی شود

نامه نیوز یکشنبه 23 فروردین 1405 - 08:57
آیا کسی به هیئت آمریکایی اطلاع داده که این یک معاهده‌ تسلیم نیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پاتریشیا مارینز، تحلیلگر سیاسی: خبر بد ‌به گفته‌ جی‌دی ونس، ایران شرایط ایالات متحده/اسرائیل را برای برقراری صلح نپذیرفته است؛ آیا کسی به هیئت آمریکایی اطلاع داده که این یک معاهده‌ تسلیم نیست؟

۱۰ نکته نشان می‌دهد چرا ایران در موقعیتی نیست که تسلیم شود:

 ۱- تنگه هرمز را کنترل می‌کند و هر

 تلاشی برای تصرف آن خونین و منجر به تلفات سنگین خواهد شد.

 ۲- می‌تواند تنگه‌ دیگر [باب‌ المندب] را با استفاده از حوثی‌ها ببندد.

 ۳- چندین هفته نرخ روزانه‌ ثابتی از پرتاب موشک و پهپاد را حفظ کرده است و نشان می‌دهد زرادخانه‌ی بزرگی دارد.

۴- نیروهای زمینی آن هنوز تجهیزات دست نخورده و روحیه‌ بالایی دارند، به خصوص پس از شکست [نیروهای آمریکا] در اصفهان.

 ۵- هیچ‌کس [طرف غیرایرانی] نمی‌داند اورانیوم غنی‌شده کجاست و هیچ راه مؤثری برای تصرف آن وجود ندارد.

 ۶- این ایران است که عملاً آمریکا را تحریم می‌کند، و قیمت بالای سوخت و تورم به در خانه‌ها رسیده‌ست.

 ۷- این ایران است که از سوی کشورهای خلیج فارس بر ترامپ فشار وارد میکند.

 ۸- این ایران است که از سوی متحدان آسیایی و اروپایی خود بر ترامپ فشار وارد می‌کند.

 ۹- ایران به خوبی از کمبود موشک‌های رهگیر آگاه است و به طور فعال از آن بهره‌برداری می‌کند.

 ۱۰- قابلیت‌های دفاع هوایی آن به تدریج از طریق استقرار تجهیزات جدید در حال بهبود است و نشان می‌دهد که ایران یک استراتژی بلندمدت دارد.

 از سوی دیگر، بمباران‌های روزانه به طور پیوسته زیرساخت‌های ایران را فرسوده می‌کند. عامل تعیین‌کننده در این جنگ دقیقاً این است که آیا این انعطاف‌پذیری در درازمدت پایدار خواهد بود یا خیر.

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.