زیاده خواهی آمریکا مانع از دستیابی به چارچوب مشترک و توافق شد

شمال نیوز یکشنبه 23 فروردین 1405 - 08:37
مذاکرات ایران و آمریکا در اسلام‌آباد پاکستان به پایان رسید و زیاده خواهی آمریکا مانع از دستیابی به چارچوب مشترک و توافق شد.
زیاده خواهی آمریکا مانع از دستیابی به چارچوب مشترک و توافق شد

به گزارش شمال نیوز، منابع نزدیک به هیات مذاکراتی ایران به ایرنا گفت که طرف آمریکایی از ایران بازگشایی تنگه هرمز و تحویل مواد غنی‌ شده را طلب دارد، چیزی که در میدان نبرد کسب نشده و افتضاح طبس-۲ را برای آمریکا رغم زده در میز دیپلماسی نیز نمی‌تواند مورد مطالبه قرار بگیرد و تیم مذاکره کننده ایرانی نیز مصرانه بر حفظ دست‌آوردهای میدان تاکید دارد.

 

وی افزود: جی‌دی ونس، مسئول تیم مذاکره کننده آمریکا سعی دارد ایران را مقصر طولانی شدن روند مذاکرات جلوه بدهد. اما آنچه تاکنون این روند را مختل کرده صرفا زیاده خواهی طرف آمریکایی است.

 

منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران در مورد موضوع توقف جنگ در تمام جبهه‌ها افزود: تاکنون این متحد منطقه‌ای آمریکا یعنی رژیم صهیونی بوده است که بارها آتش‌بس را نقض کرده و شب گذشته نیز با بمب‌های فسفری مناطق جنوبی لبنان را آلوده کرده است.

 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان طرف مورد تجاوز قرار گرفته، به حق طلب غرامت از طرف آمریکایی را دارد و مطالبه دریافت عوارض تردد نیز تضمین خوبی برای تحقق این امر است.

 

موضوع رفع تحریم‌ها و رفع انسداد از دارایی‌های ایران نیز مطالبه‌ای بیشتر از حق مردم ایران نیست. این مطالبه پیش از جنگ نیز در عمان اساس مذاکرات با طرف آمریکایی بود.

 

وی ادامه داد: بنابراین ایران چیزی بیشتر از حقوق ملت خود و توقف وحشی‌گری در منطقه را طلب ندارد. طرف آمریکایی اما با تن ندادن به حقوق ایران به دنبال کسب امتیازهای زیاده خواهانه و کارشکنی در مسیر گفت وگوهای اسلام‌آباد است.


منبع خبر "شمال نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.