از تنگه هرمز باید به عنوان اهرم رفع تحریم استفاده کرد

خبرآنلاین شنبه 22 فروردین 1405 - 06:54
جمهوری اسلامی ایران توانسته با مدیریت تنگه هرمز، به نوعی اقدام به تحریم اقتصاد غرب کند؛ آرزویی دیرینه که اینک محقق شده است. وقت آن است که این مزیت در راستای مدیریت جنگ سرد استفاده شود و برای شکستن تحریم و محاصره اقتصادی، این مجرا به کار گرفته شود.

به گزارش خبرآنلاین روزنامه شرق نوشت: در شرایط نبود مخاصمه و اتمام جنگ گرم، می‌توان لغو تحریم اقتصادی را در پیمان‌ها بر این مبنا منظور کرد.

جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در ازای بازگذاشتن این تنگه با توجه به اینکه شرایط عبور کشتی‌ها از این آبراهه در سمت سواحل خاک ما بهتر است و امکان تفاهم با کشور دوست (عمان) نیز فراهم است، از عابران، وفق ضوابط بین‌المللی که به‌عنوان مثال، برای عبور هواپیما از آسمان کشورها در سفرهای بین‌المللی تعرفه وضع می‌شود، تعرفه برقرار کند. این‌گونه حجم درآمد ارزی درخورتوجهی عاید کشور می‌شود و این منبع درآمدی در اقتصاد ایران نقش مؤثری خواهد داشت. بدیهی است که تنظیم آن براساس حجم محموله باید به‌ گونه‌ای باشد که موجب جایگزینی مسیرهای دیگر نشود، بدیهی است که اعمال سیاست تبعیضی نیز ممکن است.

17302

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.