اظهار تردید مهم قالیباف در بدو ورود به پاکستان درباره مذاکرات با آمریکا | اگر طرف آمریکایی...

همشهری آنلاین شنبه 22 فروردین 1405 - 05:54
رئیس مجلس در بدو ورود به اسلام‌آباد، با اشاره به سابقه مذاکرات ایران و آمریکا گفت: این تجربه همواره با شکست و پیمان‌شکنی همراه بوده و آمریکایی‌ها دو بار در کمتر از یک سال در میانه مذاکرات با وجود حسن‌نیت ایران، دست به حمله و جنایات جنگی زده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در بدو ورود به اسلام آباد و در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اظهارات اخیر ونس معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: متاسفانه تجربه ما از مذاکره با آمریکایی‌ها همواره با شکست و پیمان شکنی روبرو شده است.

وی افزود: دو بار در طول کمتر از یک سال در میانه مذاکرات، با وجود حسن نیت طرف ایرانی، به ما حمله کردند و مرتکب جنایات جنگی متعدد شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مذاکرات پیش رو، اگر طرف آمریکایی آماده توافق واقعی و دادن حقوق ملت ایران باشند، از ما هم آمادگی برای توافق خواهند دید؛ اما در جنگ فعلی به آنان نشان داده‌ایم که اگر بخواهند از مذاکره برای اجرای یک نمایش بی حاصل و عملیات فریب استفاده کنند، ما آماده‌ایم تا حقوق خود را با ایمان به خدا و تکیه بر توان ملتمان محقق کنیم.

گفتنی است؛ محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ساعاتی قبل در شبکه ایکس نوشت: دو مورد از اقداماتِ مورد توافقِ طرفین هنوز محقق نشده است: آتش‌بس در لبنان و آزادسازی دارایی‌های مسدودشده ایران پیش از آغاز مذاکرات. ‏این دو موضوع باید پیش از شروع مذاکرات محقق شوند.
جدیدترین و مهم‌ترین اخبار سیاسی، دفاعی و امنیتی را با دنبال کردن صفحه سیاست (اینجا) بخوانید.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.