هیأت ایرانی مذاکره‌کننده درباره پایان جنگ با آمریکا پاکستان رفت‌ | تأکید بر پذیرش پیش‌شرط‌های تهران برای آغاز گفت‌وگوها

همشهری آنلاین شنبه 22 فروردین 1405 - 00:23
هیأت مذاکره‌کننده ایرانی برای گفت‌وگو با طرف آمریکایی درباره پایان جنگ، ساعتی پیش وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.

به گزارش همشهری آنلاین، سرپرستی هیأت چمهوری اسلامی را "محمدباقر قالیباف" بر عهده دارد و رئیس هیأت آمریکایی نیز "جی دی ونس" معاون دونالد ترامپ است.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه، علی اکبر احمدیان دبیر شورای دفاع، عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی و بعضی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این سفر قالیباف را همراهی می‌کنند.

هیأت ایرانی متشکل از کمیته‌های امنیتی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و حقوقی است.

جرارد کوشنر داماد ترامپ و استیو ویتکاف نماینده ویژه او در امور خاورمیانه هم در اسلام‌آباد پاکستان حضور یافته‌اند.

درصورتی‌که طرف مقابل پیش‌شرط‌های ایران برای آغاز مذاکرات را بپذیرد، این گفت‌وگوها از روز شنبه ۲۲ فروردین شروع خواهد شد.

پس‌از قدرت‌نمایی افتخارآفرین نیروهای مسلح ایران و حضور شگفت‌انگیز مردم ایران در دفاع از ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی بعداز ۴۰ روز جنگ‌افروزی و جنایت و با تحقق نیافتن حتی یکی از اهداف اعلامی‌شان، مجبور به پیشنهاد توقف آتش شدند و آمریکا هم درخواست مذاکره داد.

ایران نیز از بامداد چهارشنبه ۱۹ فروردین ماه توقف ۲ هفته‌ای آتش را که رهبر انقلاب از آن به‌عنوان سکوت میدان نبرد یاد کردند، پذیرفته اما تأکید کرده که اگر توافق مورد رضایت ایران و محور مقاومت به‌دست نیاید و درگیری آغاز شود، بار دیگر منافع آمریکا در منطقه و همچنین رژیم صهیونیستی را به آتش خواهد کشید.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.