
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ویژه برنامه تلویزیونی شبکه مستند و برنامه «نردبان»، به مناسبت جنگ رمضان و تجاوز آشکار آمریکایی صهیونیستی به کشورمان، پخش می شود.
این ویژه برنامه میزبان جمعی از فیلمسازان مستند، عکاسان و چهرههای فعال در این عرصه شده است. کسانی که در روزهای جنگ رمضان دوربین برداشته و به ثبت و ضبط جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا پرداختند. همچنین، دفاع مقدس مردم ایران و ایستادگی آنان در برابر دشمن روایت میشود.
جدیدترین قسمت از این برنامه با حضور فاطمه دولتآبادی، عکاس مستند پخش می شود. او در گفتوگو با حامد شکیبانیا، دربارهی عکاسی در روزهای جنگ و بحران سخن میگوید و به این پرسش پاسخ میدهد که در زمان بحران، عکاس با چه چیزهایی مواجه میشود و چه واکنشهایی انجام میدهد؟! برای عکاسی، موضوع مهمتر است یا تصویری که از سوژه ثبت میشود؟!... او به عنوان یک عکاس زن، دربارهی تجربیات خود از عکاسی جنگ نیز سخن میگوید.
این قسمت از «نردبان»، امروز ساعت ۱۸، از شبکه مستند پخش و بخش های از آن امشب ساعت ۲۴ و شنبه ۲۲ فروردین ساعت ۱۲:۳۰، بازپخش می شود.
برنامه تلویزیونی «نردبان»، با اجرای حامد شکیبانیا، کارگردانی و تهیهکنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور، تلاش میکند با نگاهی تخصصی به فیلم و عکس مستند، مروری بر آثار ایرانی و خارجی این حوزه داشته باشد.