نفتکش‌های ایرانی از تنگه گذر کردند

افکار نیوز پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 16:16
منابع خبری از عبور دو نفتکش با پرچم ایران از تنگه هرمز خبر دادند.

 دو نفتکش با پرچم ایران در ۲۴ ساعت گذشته از تنگه هرمز عبور کرده‌اند.پیش از جنگ، نفتکش‌ها به دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا از پرچم ایران برای عبور از دریاها استفاده نمی‌کردند.با این حال منابع بین‌المللی گزارش داده‌اند که ایران به دنبال حملات رژیم صهیونیستی به لبنان که تهران آن را نقض آتش‌بس تلقی کرد، تردد سایر نفتکش‌ها را متوقف و تنگه هرمز را بسته است.روز گذشته وال‌استریت ژورنال گزارش داد که نیروی دریایی ایران به کشتی‌های لنگر انداخته در نزدیکی تنگه هرمز اعلام کرده است که برای عبور از این آبراه راهبردی همچنان باید مجوز تهران را دریافت کنند.پیش از این و در ساعات اولیه پس از اعلام آتش‌بس، دو فروند کشتی فله‌بر یونانی و لیبریا نیز موفق به عبور شده بودند، اما به دنبال تشدید تنش‌ها، روند تردد بار دیگر با اختلال مواجه شد.در حال حاضر حدود ۲۳۰ نفتکش منتظر اجازه ایران برای عبور از تنگه هرمز هستند.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.