تأکید بر تقویت آمادگی‌ و پشتیبانی از نیرو‌های صنعت آب و برق

صدا و سیما پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 03:46
معاون اجرایی رئیس‌ جمهور و وزیر نیرو بر تقویت آمادگی‌های عملیاتی و پشتیبانی همه‌جانبه از نیرو‌های میدانی و فنی صنعت آب و برق کشور، تأکید کردند.

بازدید از وزارت نیرو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدجعفر قائم‌ پناه در دیدار با عباس علی‌آبادی، آخرین وضع شبکه آب و برق کشور، روند خدمت‌رسانی به مردم، کارهای انجام‌شده برای ترمیم خرابی‌ها و نیز آمادگی‌های پیش‌بینی‌شده برای روبرو شدن با وضع احتمالی پیش‌ رو را بررسی کرد.

معاون اجرایی رئیس‌ جمهور در این دیدار با قدردانی از مدیران، کارشناسان، نیرو‌های عملیاتی، فنی و میدانی صنعت آب و برق، اظهار داشت: پایداری خدمت‌های عمومی در دوران اخیر، مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی و با تعهد فرزندان ملت در وزارت نیرو و همکاران پرتلاش آنان در سراسر کشور است؛ نیرو‌هایی که در سخت‌ترین وضع با حضور مؤثر در میدان، برای ترمیم سریع آسیب‌ها، بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده، بازگرداندن آن‌ها به مدار، جلوگیری از اختلال در زندگی مردم و تثبیت خدمت‌رسانی به آنان، ایستادند و جهاد کردند.

قائم‌ پناه با تأکید بر اینکه تأمین پایدار آب و برق و صیانت از آرامش عمومی، از اولویت‌های قطعی دولت است، گفت: دولت با همه ظرفیت‌های اجرایی خود، پشتیبان دستگاه‌های خدمت‌رسان است و اجازه نخواهد داد که اخلال در زیرساخت‌های حیاتی، موجب فشار مضاعف بر مردم شود.

معاون اجرایی رئیس‌ جمهور، همچنین با توجه به آتش‌بس مشروط در حال حاضر، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در عین پایبندی هوشمندانه به مصالح ملی، رفتار و تحرک دشمن را با دقت و هوشیاری کامل، رصد می‌کند و دولت در هماهنگی کامل با نیرو‌های مسلح، از آمادگی بالایی برای روبرو شدن با هرگونه بدعهدی یا نقض آتش‌بس برخوردار است. هرگونه تعرض یا نقض احتمالی، با پاسخ قاطع، فوری و پشیمان‌کننده روبرو می‌شود.

قائم‌ پناه اظهار داشت: تجربه روز‌های گذشته نشان داد که ظرفیت مدیریتی کشور، هم در بخش دفاع از امنیت ملی و هم در عرصه تداوم خدمت‌رسانی عمومی، ظرفیت قابل اتکایی است و همین آمادگی، پشتوانه اصلی حفظ آرامش جامعه و ادامه فعالیت‌ها در کشور به‌شمار می‌رود.

همچنین در این دیدار، وزیر نیرو گزارشی از آخرین وضع صنعت آب و برق کشور، کارهای انجام‌شده برای حفظ پایداری شبکه، روند بازسازی و ترمیم بخش‌های آسیب‌دیده و برنامه‌های این وزارت برای تداوم خدمت‌رسانی در دوران خاص، ارائه کرد.

عباس علی‌آبادی با توجه به تلاش گسترده مجموعه‌های تخصصی، فنی و عملیاتی وزارت نیرو در بخش‌های مختلف، گفت: با بسیج کامل ظرفیت‌های موجود، هماهنگی مداوم میان بخش‌های تولید، انتقال و توزیع و نیز حضور میدانی نیرو‌های عملیاتی، کارهای لازم برای مدیریت، ترمیم سریع آسیب‌ها و بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده، به‌طور جدی انجام شده است.

علی‌آبادی، همچنین با توجه به در پیش بودن اوج مصرف تابستان، تأکید کرد: وزارت نیرو با برنامه‌ریزی فشرده و آمادگی کامل، تلاش دارد که کمترین مشکل، متوجه مردم شود و خدمات آب و برق در سراسر کشور با حداکثر پایداری، ادامه یابد.

وزیر نیرو اظهار داشت: برنامه بازسازی، تقویت آمادگی‌های فنی و عملیاتی، حفاظت از زیرساخت‌ها و تأمین پایدار نیاز‌های اساسی مردم، به‌صورت همزمان در دستور کار این وزارت قرار دارد.

در پایان این دیدار، بر ضرورت ادامه هماهنگی‌های بین‌ بخشی، تقویت آمادگی‌های عملیاتی و پشتیبانی همه‌جانبه از نیرو‌های میدانی و فنی صنعت آب و برق کشور، تأکید شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.