ترامپ راهی برای خروج از ایران نداشت

افکار نیوز پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 01:05
اندیشمند برجسته علوم سیاسی شامگاه چهارشنبه گفت که رئیس جمهور آمریکا به دلیل نداشتن راهی برای افزایش تنش با ایران، مجبور به پذیرش شکست شد.

 «جان مرشایمر» اندیشمند برجسته علوم سیاسی شامگاه چهارشنبه گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران شکست خورد.مرشایمر در تحلیلی بعد از اعلام آتش‌بس آمریکا با ایران، توضیح داد: «ترامپ نمی‌تواند در نردبان تنش‌افزایی بالا برود و پیروز شود، زیرا ایرانی‌ها در هر مرحله می‌توانند او را شکست دهند یا مانع پیشروی‌اش شوند. او اساساً هیچ راهی برای افزایش سطح تنش و در عین حال پیروزی در این جنگ ندارد».وی با بیان اینکه ترامپ هیچ گزینه خروجی ندارد، اظهار داشت: «هیچ راهی برای خارج شدن از این وضعیت وجود ندارد که در نهایت به این تصویر منجر نشود که آمریکا شکست خورده است. البته اگر بخواهد شکست را بپذیرد، یک گزینه خروج وجود دارد، اما پذیرش شکست در این مقطع زمانی برای او از نظر سیاسی غیرممکن است».این استاد علوم سیاسی همچنین افزود: «بنابراین اگر نتوانید به جنگ پایان دهید و نتوانید در نردبان تنش‌افزایی بالا بروید و برتری قاطع به دست آورید، در نهایت به کجا می‌رسید؟ نتیجه این است که در یک باتلاق گرفتار می‌شوید. و همان‌طور که شما گفتید، این وضعیت تا حد زیادی مرا به یاد جنگ ویتنام می‌اندازد».

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.