گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و ترامپ درباره آتش‌بس

مشرق نیوز چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 21:38
رئیس‌جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان و رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ امروز چهارشنبه درباره آتش‌بس ایران و تحولات منطقه‌ای گفتگو کردند.

به گزارش مشرق؛ آنکارا خبر داد که رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه طی تماسی تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره آتش‌بس اخیر با ایران و تحولات گسترده‌تر منطقه‌ای گفتگو کرد.

به گزارش رویترز، اردوغان در این تماس تلفنی تأکید کرد که نباید به هیچ‌کس اجازه داد که در روند آتش‌بس با ایران خللی ایجاد کند.

وی همچنین افزود که از این «فرصت» دو هفته‌ای باید برای دستیابی به یک توافق صلح دائمی و خوب استفاده شود.

رئیس‌جمهور ترکیه بر نیاز به استفاده مؤثر از این دوره تأکید کرد و نسبت به هرگونه اقدامی که می‌تواند این روند را تضعیف کند، هشدار داد.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که با وجود توافق آتش‌بس، رژیم صهیونیستی حملات شدیدی علیه لبنان انجام داده و دستکم ۸۷ نفر را به شهادت رسانده و بیش از ۷۰۰ تن دیگر را زخمی کرده است.

از سوی دیگر، آمریکا مدعی شده که مسئله لبنان، جزئی از توافق آتش‌بس نیست، ادعایی که با واکنش منفی ایران همراه بوده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.